שר הביטחון לשעבר, משה (בוגי) יעלון, אמר היום (ראשון) לאתר חדשות סעודי, כי ההחלטות שמתקבלות בלבנון נמצאות בידי המנהיג הרוחני של איראן, עלי חמינאי, ולא בידי מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. בכתבה על יעלון שהתפרסמה באתר "אילאף" שיוצא בלונדון, כותב הכתב בישראל מג'די חלבי, כי יעלון סיים את תפקידו בממשלת בנימין נתניהו לאור החקירה סביב פרשת הצוללות מגרמניה. 

"אין מדינה שנקראת לבנון, שכן ההחלטה היא בידי איראן ולא בידי הנשיא או נסראללה", אמר יעלון. "אם חמינאי ירצה שתהיה מלחמה, אז לבנון נכנסת למלחמה, וכל לבנוני יסבול מהמלחמה הבאה, שכן במהלכה ייהרסו כל התשתיות". על מפעלי הנשק בלבנון שנבנים על ידי איראן, אמר השר לשעבר, כי "אני מצטער על כך שהעניין עלה לתקשורת לפני הריסתו". 

"התשתיות ייהרסו". יעלון. צילום מסך מיוטיוב
"התשתיות ייהרסו". יעלון. צילום מסך מיוטיוב
לגבי המשבר הסורי אמר יעלון, כי "לישראל יש קווים אדומים", והכחיש טענות של משטר אסד, כי ישראל תומכת בג'בהת א-נוסרה או ארגוני ג'יהאד אחרים. יעלון התייחס גם ליחסים בין ישראל למדינות המפרץ, והדגיש כי "מדובר ביחסים על בסיס אינטרסים משותפים, וסוגיית חשיפת שיתוף פעולה זה נמצא בידיים של אותן מדינות".

השר לשעבר הדגיש, כי אין אפשרות לפתרון קבע עם הפלסטינים בשלב זה, אך יש מקום לשיתוף פעולה כלכלי וביטחוני, תוך הידוק המצור על חמאס. "אבו מאזן מתחמק מהאחריות, וחושש לקחת אחריות", אמר יעלון. "הוא איכזב את הסעודים והמצרים".

"אלאור אזריה עשה דבר לא מקובל" 
יעלון שהגדיר את עצמו "נץ" אמר עוד, כי "הצטרפתי לליכוד ב-2009, שהיה אז עם בני בגין, דן מרידור, מיכאל איתן וראובן ריבלין, נשיא המדינה כיום. כל אלה לא הצליחו בפריימריז של הליכוד, ולדעתי גם הנשיא ריבלין עצמו לא יצליח בבחירות הפנימיות בליכוד, מאחר והוא מאמין בשילוב הערבים במדינה, ולא מאמין בשנאת ערבים. זה מה שקרה לליכוד שהלך יותר ימינה ויותר לקיצוניות".
בתשובה לשאלה מדוע התפטר, אמר יעלון: "הגענו אל דרך ללא מוצא, ואחת הסוגיות שמטופלות כיום באמצעי התקשורת היא השחיתות והפרת האמונים, כוונתי לסוגיית הצוללות. לאחר מכן היו נושאים הקשורים לשלטון החוק, שכן אני בעד הבניה ביהודה ושומרון, אך ורק לפי החלטות הממשלה והחוק, וכאשר הדברים לא מתנהלים בצורה כזו, וכאשר נהיה לגיטימי לתקוף את בית המשפט העליון ושלטון החוק - פרשתי. תרמה לכך גם העובדה שלא הגנו עליי כאשר טיפלתי בהריסה של מבנים לא חוקיים של מתנחלים והתייחסו אליי בצורה הפוכה".
יעלון התייחס לסוגיית החייל אלאור אזריה, ודחה בתוקף את הטענות בארץ כי הוא חרץ את גורלו. "מי שחרץ את גורלו זה הוא בעצמו, וכן עדויות של המפקדים שחקרו והגיעו למסקנה שהוא עשה דבר בלתי מקובל, ואף אסור".