נשיא צרפת, עמנואל מקרון, גינה את הפיגוע בהר הבית, בו נרצחו השוטרים האיל סתאוי וכמיל שנאן. הנשיא אמר את הדברים, כשהוא וראש הממשלה בנימין נתניהו מסרו הצהרות לתקשורת לאחר פגישתם היום (ראשון) בארמון האליזה בפריז. "צרפת מגנה את התקפת הטרור בירושלים, ואנחנו תומכים ללא לאות בזכותה של ישראל להגן על עצמה", אמר מקרון לעיתונאים.



הנשיא הצרפתי התייחס גם לתהליך השלום בין ישראל לפלסטינים ואמר כי הוא תומך בחידושן של שיחות השלום בין ישראל לפלסטינים על מנת להגיע לפתרון שתי מדינות שמבוססת על קווי 67. מקרון אמר כי הבהיר לנתניהו את עמדת צרפת בנושאים שבמחלוקת בין ישראל לפלסטינים: "אני מודע לדאגות של ישראל לגבי חיזבאללה בדרום לבנון, ומעוניין לפתור זאת קודם כל בצורה דיפלומטית. אנחנו מאוחדים במלחמה שלנו נגד ארגוני טרור". על נושא הגרעין האיראני אמר מקרון כי צרפת תמשיך לעמוד על המשמר בכל הנוגע להסכם הגרעין עם הרפובליקה האסלאמית.  



ראש הממשלה נתניהו אמר כי "ישראל וצרפת הן שתי בעלות ברית דמוקרטיות חזקות. אנחנו חולקים רצון משותף לראות שלום במזרח התיכון. הבהרתי באופן ברור שעל מנת שזה יקרה, הפלסטינים צריכים קודם כל להכיר במדינה יהודית בכל גבול שהוא".



ראש הממשלה הגיע לצרפת על פי הזמנתו של הנשיא מקרון, כדי להשתתף בטקס לציון 75 שנה לגירוש יהודי פריז למחנות ההשמדה במהלך מלחמת העולם השנייה. 13,000 יהודים נכלאו באצטדיון ו'לודרם דיוור בפריז על ידי משטרת צרפת בפעולה מאורגנת שכללה שימוש בתחבורה ציבורית, לפני שגורשו למחנות. 



במהלך הטקס אמר מקרון כי הוא מכיר באחריותה של צרפת לגירוש היהודים. "זו אכן הייתה צרפת שארגנה את המצוד ואת הגירוש של היהודים", אמר. ראש הממשלה נתניהו אמר בטקס כי הוא בא "להתאבל" עם יהודי צרפת ושיבח את דבריו של מקרון. הוא אמר גם כי הוא "מצדיע" לאזרחי צרפת שהצילו חיי יהודים בשואה.