לאחר הצבת המגנומטרים בכניסה להר הבית, שהביאה לפרוץ מהומות בין מתפללים מוסלמים ולכוחות הביטחון, ועל רקע פיגוע הטרור שהתרחש במקום, שבו נרצחו השוטרים האיל סתאוי וכמיל שנאן, טען הבוקר (שלישי) בכאן ב' יו"ר ועדת חוץ וביטחון ח"כ אבי דיכטר כי "העובדה שהווקף הפך להיות ריבון בהר הבית הסתיימה בשישי האחרון". 



"ביחס להר הבית ניתן לומר שזו שאלה של מדיניות ביחס לאתר, שלא ברורה לצד הפלסטיני, אך מאוד ברורה לנו", קבע חבר הכנסת מהליכוד בפתח דבריו. לטענתו, "עכשיו עברו שם לקמפיין חדש  לפיו 'הר הבית שווה אל אקצא'. הם מנסים לגרום לכך שתהיה בעיה ליהודים לעלות להר הבית. אל אקצא מוגדר כמקום השלישי בקדושתו לאסלאם, וכן כשם שאף אחד שאינו מוסלמי לא יכול להיכנס למכה ולמדינה, הם רוצים לעשות זאת גם בהר הבית, אך ההר יהיה בשליטה של משטרת ישראל".



הוא הסביר כי "המשטרה שכללה את יכולתה לפעול באתר הקדוש כדי למנוע הרוגים, והיא כבר יודעת המון שנים לעשות את עבודתה נאמנה. אין דבר כזה שיהיה כוח בינלאומי בשטח ריבוני של מדינת ישראל. המדינה יודעת לטפל באנשים רגישים. העובדה שהווקף הפך כאילו להיות ריבון בהר הבית הסתיימה בשישי האחרון".



"מנסים פה לעשות מהלך כוחני ולכופף את מדינת ישראל וריבונותה. לא יהיה פה כוח בינלאומי, לא יוניפי"ל ולא אף כוח אחר, אלא רק מדינת ישראל ומשטרת ישראל".