לאחר הפרסומים על ההתפתחויות האחרונות בפרשת הצוללות, שבמסגרתן הוחלט להאריך את מעצריהם של החשודים המרכזיים בפרשה, ועל רקע הפיכתו הצפויה של מיקי גנור לעד מדינה בתיק, טענה הבוקר (שלישי) בכאן ב' חברת הכנסת ציפי לבני כי "רה"מ נתניהו איבד את הסמכות בתחום הכי רגיש לאזרחי ישראל - הביטחון". היא הוסיפה כי "פניה של מדינת ישראל הן של רפובליקת בננות".



"בואו נפסיק לחפות על שחיתות", דרשה הח"כ מהמחנה הציוני בפתח דבריה, שהוסיפה כי "המינויים של רה"מ נגועים בשחיתות, והניסיון להגן עליו גם הוא במחיר של שחיתות שלטונית. מגיעה לאזרחים ממשלה שלא חושבת רק על המקורבים שלה, ומבחינה ציבורית נתניהו איבד את זה".



היא הוסיפה כי "ברור שיש כאן שחיתות שלטונית, וזה נורא כשלעצמו. אין ספק שהיו שיקולים זרים עם עלויות כלכליות ענקיות בפרשה". לדבריה, "זה לא עניין של ימין ושמאל - השלמה עם שחיתות, גם שאינה פלילית לא מקובלת עליי". 



נתניהו. "איבד את הסמכות בתחום הכי רגיש לישראל". צילום: מרק ישראל סלם
נתניהו. "איבד את הסמכות בתחום הכי רגיש לישראל". צילום: מרק ישראל סלם



כמו כן, היא הצהירה שהיא "לא נמצאת בקשר עם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט". לטענתה, "הוא שילם מחיר אחרי שריצה מאסר. זה בסדר שייצא,


זה מנקה את מדינת ישראל".



מלבד זאת, היא התייחסה לבחירתו המפתיעה של יו"ר העבודה החדש אבי גבאי. לדבריה, "ישבתי עם גבאי, אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא, מלאת תקווה ושמחה. הוא הבחירה שלי לראשות הממשלה". 



בהתייחס להפגנות מחוץ לביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אמרה, יו"ר "התנועה" כי "אזרחים שיוצאים להפגין נגד שחיתות זה דבר טוב, אך הכתובת היא לא היועמ"ש, אלא המושחתים. הוא לא צריך להחליט לפי כמות המפגינים".