חבר הכנסת הגאה אמיר אוחנה (הליכוד) אמר היום (שלישי) ליו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן כי לא יצביע עם הקואליציה עד שתשונה העמדה שמתנגדת לאימוץ ילדים בידי להט"בים, זאת לאחר שנמתחה ביקורת חריפה עליו בחוגי הלהט"ב על שתיקתו בנושא. אוחנה, חבר הכנסת הגאה הראשון שהיה במפלגת הליכוד הסביר את טענותיו לדבר בפוסט בפייסבוק בו שיתף גם תמונה שלו יחד עם בן זוגו וילדיהם.



"אני מכהן בכנסת כשנה וחצי. עד עכשיו הצבעתי עם הקואליציה בכל נושא, נושאים שאני שלם איתם ונושאים שאינני שלם איתם – למעט בנושאים להט"ביים (בהם פשוט לא יכולתי להצביע נגד, ולמרות שבתודעה של חלקכם עשיתי כך – זה לא קרה מעולם). חייתי בפשרה בין הרצון לקדם שיוויון חירויות להט"בי לבין הצורך בתחזוק קואליציה המבוססת גם על קולות של אלה שהעניין הלהט"בי זר להם, מוזר להם ובלשון המעטה – אינו מתיישב עם השקפת עולמם", אמר אוחנה.



חבר הכנסת הוסיף: "עשיתי כל מה שיכולתי כדי לקדם דברים שבאמת אפשר לקדם, לא רק במישור דעת הקהל (ובעיקר הקהלים הלא מובנים מאליהם, להבדיל מהתלמים החרושים כבר לעייפה) אלא גם במעשים ממש: התחייבות שרי הביטחון (הקודם והנוכחי) כי צה"ל יתייחס בשוויון מלא לבני זוג בני אותו מין כפי שהוא מתייחס לזוגות שאינם בני אותו מין בקרות אסון ושכול, הבאת תקציבים יותר מאי פעם בעבר לארגוני הנוער הנותנים לנוער להט"בי תחושת שייכות ואיכפתיות, לבית דרור המעניק מסגרת ובית חם ואוהב לנוער להט"בי שהושלך מביתו ע"י משפחתו, השירות הפסיכוסוציאלי שמעניק טיפול לאלה המצויים על סף תהום וזקוקים לו כאוויר לנשימה".




אוחנה דיבר על ילדיו, אותם הציג בפוסט: "בתמונה אתם רואים חלום שהתגשם. אלה ודוד, שיחד עם בן זוגי, אהוב נפשי וליבי אלון חדד – הבאנו לעולם. לא בקלות דעת, ולא בקלות מעש. עשינו זאת כי האהבה שבליבנו, התקווה והחלום – לא נתנו לנו מנוח. אף פקידת רווחה לא תוכל להגיד שאיננו עושים הכל, אבל ה-כ-ל, כדי לראות חיוך על פניהם, כדי להעניק להם את הטוב ביותר שאנו יכולים. חומרית ורגשית. מזון ומעון, מלבוש, מורה ומרפא. כל 5 הממ"ים, ויותר. אף אחד לא יכול לטעון שהילדים האלה, שהם החמצן שלנו ואנחנו שלהם, אינם מקבלים את כל מה שילדים צריכים לקבל – ובעיקר חום ואהבה בטונות".

לסיכום הוסיף חבר הכנסת: "אני מודיע בזאת שעד שההחלטה לא תשונה מהותית (ולא סמנטית) ונושא האימוץ ייבחן בכל מקרה לגופו ובאופן שיוויוני שאיננו מפלה קטיגורית בין הורים מיועדים להט"ביים לכאלה שאינם – לא אצביע עם הקואליציה.2017. תתקדמו".