לאחר נחיתתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בבודפשט שבהונגריה, על רקע החקירות נגד מקורביו בחשד למעורבותם בפרשה 3000, אמר היום ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן כי "יש לנו אפס סובלנות לאנטישמיות". הוא הוסיף כי מדינתו "ביצעה פשעים נגד יהודים במאה ה-20, אך היא לעולם לא תסבול עוד אנטישמיות בשטחה".  



רה"מ ורעייתו שרה התקבלו בטקס בפרלמנט ההונגרי על ידי המנהיג ההונגרי, בו לקח חלק משמר כבוד בהשתתפות עשרות חיילים ותזמורת צבאית, שניגנה את המנוני ישראל והונגריה. 




משמר הכבוד שקיבל את רה"מ נתניהו בהונגריה. צילום: תקשורת ראש הממשלה
משמר הכבוד שקיבל את רה"מ נתניהו בהונגריה. צילום: תקשורת ראש הממשלה


בהמשך היום, ראש הממשלה ההונגרי ורעייתו ערכו סיור בפרלמנט לראש הממשלה ואשת, ומשם המשיך לפגישה עם שרי הממשלה ההונגרית, בנוכחות אורבן. בפגישה המורחבת חתמו השניים על הסכם תרבות בילטרלי, ועל הצהרת כוונות לשיתוף פעולה בתחום החדשנות הטכנולוגית. מטרת ההסכם הוא להניע שיתופי פעולה ממשלתיים ומהם לקדם שיתופי פעולה בסקטור הפרטי בדגש על תחומי ההייטק, רכבים אוטונומיים וטכנולוגיות חדשות.



נתניהו טען לאחר הפגישה בין המנהיגים, שהתקיימה לאחר מכן, כי אורבן "הבטיח" לו, בצורה שלא משתמעת לשתי פנים, כי ממשלת הונגריה עומדת לצד העם היהודי, וכינה את דבריו אלה "מילים חשובות", זאת לאחר שרק לאחרונה דברי ביקורת שאמר אורבן לגבי איש העסקים היהודי ג'ורג' סורוס הכעיסו את הקהילה היהודית במדינה.