סין מגבירה את מעורבותה במזרח התיכון. הנשיא, שי ג'ינפינג, אמר כי ארצו תעשה מאמצים לקידום השלום בין ישראל לפלסטינים. הדברים נאמרו אחרי פגישה בין שי לבין יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, היום (שלישי) בבייג'ינג. אמירתו של שי באה בעקבות לחצים מצד הפלסטינים לתמוך במדינה עצמאית ולהיות יותר מעורבת בתהליך השלום. לדברי שי, הקהילה הבינלאומית עוקבת מקרוב אחר המצב במזרח התיכון. 

  

לדברי הנשיא המארח, סין תומכת בפתרון מדיני לסכסוך הישראלי-פלסטיני על בסיס פתרון שתי מדינות לשני עמים. שי אמר עוד, כי סין תומכת במדינה פלסטינית בעלת ריבונות מלאה בגבולות 67', עם מזרח ירושלים כבירתה. בנוסף, הוא הביע טען כי החלטת מועצת הביטחון 2334, הקוראת להפסקת הבנייה הישראלית בהתנחלויות, צריכה להיות מיושמת במלואה. 

לדברי הנשיא הסיני, ארצו היא אחת המדינות הראשונות לתמוך "במטרה הצודקת" של העם הפלסטיני ולהכיר באש"ף ובמדינה הפלסטינית. הוא כינה את שתי המדינות - ישראל ופלסטין - "חברים טובים, שותפים ואחים".

"כידידה קרובה של העם הפלסטיני, סין מקווה שפלסטין וישראל ישיגו שלום מהר ככל האפשר ויחיו ויעבדו בשלום. סין תעשה מאמצים בלתי נלאים כדי לסייע בהשגת השלום הזה", אמר הנשיא הסיני.  

דיפלומטים אומרים כי סין מנסה להיות ה"מתווך ההוגן" במזרח התיכון, משום שאין לה את המטען ההיסטורי שיש לארצות הברית ולאירופה בכל מה שקושר למשא ומתן בין ישראל לפלסטינים. עם זאת, ייתכן שמבחינת ישראל, המעורבות הסינית עלולה להיות בעייתי משהו לאור הקשרים שלה עם איראן והעובדה שלאחרונה חתמה על הסכמים בשווי 65 מיליארד דולר עם ערב הסעודית. 
 

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר בסין בחודש מרת האחרון ושמע מהנשיא כי שלום בין ישראל לפלסטינים יהיה טוב לשני הצדדים ולאזור וכי זהו הפתרון המועדף על הקהילה הבינלאומית.