ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב להתפתחויות האחרונות בפרשת הצוללות. בשיחה עם כתבים במהלך ביקורו באירופה אמר: "אמרתי לכם שאני לא מעורב בצוללות וכלי השיט. עכשיו זה מתברר. הרצון לפגוע בי עובר כל גבול ונוגע עכשיו בביטחון ישראל וזה חסר אחריות. אין פה מיליונים – הפרקליט, הגיס, הכיס, הסיפור הזה מת. נבנתה עלילה והיא צוללת למצולות". 
נתניהו התייחס גם לפרטים ספציפיים בפרשה, בין היתר להקפאת העסקה על ידי ממשלת גרמניה ועניין מכירת כלי השיט למצרים. "העניינים יתבהרו ואני מאמין שהעסקה תצא לפועל. הם מחכים לראות איך החקירה תיגמר. אחרי שהחקירה תיגמר זה ייחתם. יש חקירה, תנו לחקירה להתבצע. ההחלטות בתוך המערכת היו שקופות וענייניות. אני לא שופט את האנשים כי יש חזקת חפות. לא יודע אם ייצא או לא ייצא משהו מזה. ההחלטה למכור למצרים, זו לא החלטה של ישראל אלא של גרמניה. לא החלטתנו לאשר או לא לאשר. הבענו את עמדתנו וכל דבר אחר שמדברים בו פומבית זה חוסר אחריות.". 

שלמה פילבר. "הכל כדי ליצור עננה". צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
נתניהו המשיך ואמר: "מי אמר לכם שיש שחיתות? תראו לי אדם אחד שהורשע. על מה אתם מדברים? שמרון יתברר כעורבא פרח. זה היה המוקד". הוא המשיך והתייחס גם למעצר הבית של מקורבו, מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר, בחשד לסיוע שיטתי ולא חוקי לבעל השליטה בבזק, חברו של נתניהו שאול אלוביץ'. "עכשיו פילבר – בואו נראה מה יהיה עם פילבר. אני מכיר את מומו כאיש ישר וערכי. אני יודע שהחלטות שהיינו אמורים לקבל –אף החלטה לא היטיבה עם בזק ואף אחת לא נגועה בניגוד עניינים. הכל זה במטרה ליצר עננה של משהו. האמוניה – מה אתם רוצים ממני? יש מפעל שהולך להיסגר ואין לו תחליף. אלפי עובדים ילכו הביתה. אז המנכ"ל שלי ניסה למצוא פתרון. אז אומרים שיש לי קשר לג'ולס טראמפ – יודע מה הקשר? אחת לשנה יש לו קרן לטיפוח המצויינות למדעים ומתמטיקה. זה מה שהוא עושה". 

ראש הממשלה התייחס גם להידרדרות האחרונה בהר הבית ואמר: "תהיה התייעצות נוספת שעליה לא יכול להרחיב. אנחנו רוצים לפתור את המשבר הצורה השקטה ביותר ולחזור לשקט. אנחנו מדברים עם העולם הערבי, מסבירים שאין כאן שום שינוי בסטטוס קוו".