איום ממדינות ערב: הליגה הערבית הודיעה הבוקר (ראשון), כי מבחינתה ירושלים היא "קו אדום". מזכ"ל הליגה הערבית, אחמד אבו אל-רייט, אמר כי "ירושלים היא קו אדום, שהערבים והמוסלמים לא ירשו פגיעה בה". לדבריו, "ישראל משחקת באש, כאשר היא מנסה לשנות את הסטטוס קוו בעיר הקדושה, ובעיקר במסגד אל-אקצה".

אבו אל-רייט, שכיהן בעבר כשר החוץ של מצריים, ואף ביקר בעצמו בהר הבית, הוסיף כי "השלטונות בישראל מכניסים את האזור למצב מסוכן ביותר באמצעות מדיניות שאינה מכוונת כלפי הפלסטינים בלבד, אלא פוגעת ברגשות של כל ערבי ומוסלמי, בעולם הערבי והאסלאמי כולו".
דובר מטעם המזכ"ל הוסיף, כי "הימים האחרונים הוכיחו כי מה שעושה ישראל אינו ממניעים ביטחוניים בעיר העתיקה ובהר הבית, שכן כולם יודעים את עומק ומסוכנות התוכניות הישראליות הנמשכות כדי לייהד את ירושלים, תוך פגיעה בזכות המוסלמים בעיר, ולשנות את האופי הערבי והאסלאמי של העיר, תוך המשכות החפירות בסביבת הר הבית כדי לחפש את סמלים דתיים יהודיים - שאין להם שום אחיזה במציאות. זאת, בנוסף למתן אפשרת לקבוצות ש מתנחלים וקיצוניים להיכנס למסגד אל-אקצה".

אבו אל-רייט טען, כי "ישראל מנסה להשתלט על העיר העתיקה למרות שאף מדינה בעולם מכירה בריבונות שלה במקום, ונחשבת לאחת הסוגיות המורכבות ביותר בפתרון הסופי בין הפלסטינים לישראל". הוא הדגיש, כי "שינוי הסטטוס קוו בעיר העתיקה דבר פסול, ומהווה קו אדום. ישראל יוצאת להרפתקה עם חצייתו, ועל הקהילה הבינלאומית, ובראשה ארצות הברית, לקחת אחריות ולחייב את ממשלת ישראל לשמור על הסטטוס קוו. בנוסף, אנחנו מזהירים את ממשלת ישראל לא לטעות בהערכת העמדות הערביות והאסלאמיות, או להיגרר אחר הכוחות היהודיים הקיצוניים שהפכו להיות שולטים במדיניות ישראל. ממשלת ישראל משחקת באש ומציתה משבר גדול בעולם הערבי והאסלאמי, והופכת את המאבק עם הפלסטינים למאבק דתי - דבר שיוביל לתוצאות הרות אסון בעתיד".
יש לציין, כי דובר הליגה הערבית, מחמוד עפיפי, הודיע כי כינוס חירום יתקיים בנוכחות שרי החוץ של מדינות ערב ביום רביעי הקרוב. הכינוס נערך לבקשת ירדן ובתיאום עם הרשות הפלסטינית, ומטרתו לדון ב"התנכלות הישראלית בעיר ירושלים, ובעיקר במסגד אל-אקצה", כפי שמסר הדובר.
ביום שני הקרוב תדון מועצת הביטחון במצב בירושלים.