בעקבות הסערה לאחר הצבת המגנומטרים בהר הבית, חברת הכנסת ויו"ר התנועה, ציפי לבני, התייחסה היום (שני) אצל שוחחה עם דרור רפאל וספי עובדיה ב-103FM למצב בירושלים ומה הממשלה צריכה לעשות כדי לפתור את המשבר: "הממשלה צריכה קודם כל לרצות להרגיע את השטח ולא לזרוע עוד סיסמאות לחלל האוויר או טקסטים חסרי אחריות. היא צריכה לגלות מנהיגות. נתניהו צריך להפסיק להקשיב לבנט ולדבריו על עונש מוות ודברים שלא מרגיעים את הסערה. אתמול אמרתי שאנחנו לפני הדרדרות קשה, כיום אנחנו תוך כדי ההדרדרות הזו. ממשלה אחראית הייתה צריכה לא לקבל את ההחלטה כלאחר יד במקום בו אנחנו יודעים כבר שנים כי הוא הנפיץ ביותר בעולם". 
 

לדברי לבני, "קרי פתר בזמנו את הסכסוך בהצבת מצלמות. נתניהו הפסיק לחשוב ביטחון, הוא חושב פוליטיקה. ראיתי את זה קורה בצוק איתן, הוא התחיל בחשיבה ביטחונית וברגע שבנט וליברמן התראיינו באולפנים. הוא פחד מקבלת החלטות ביטחוניות. אני הייתי שם. הוא התחיל בתפיסה ביטחונית נכונה אך ככל שהיה צריך לקבל החלטות הוא חשש לקבל אותן, הוא החליט שהוא צריך להחזיר לעצמו את ה'בייס', הוא התחיל להיות יותר קיצוני, מנסה למסמס כל תהליך מדיני לעומת התקופה שאני הייתי בממשלה, אז הוא ניסה לקדם את הנושא. הוא מנסה לדבר כמו בנט וליברמן וחושש מהמתנחלים. הוא עוסק בפוליטיקה. ישראל צריכה ביטחון ולא פוליטיקה".


מתפללים מוחים על האבטחה, הר הבית. צילום: מרק ישראל סלם


 
על המשבר בירדן הוסיפה: "יש כאן מערכת יחסים אסטרטגים עם ירדן, יש מלך בירדן שמבין את זה אך מתוסכל כי מדינת ישראל לא עוזרת לו להרגיע את הרוחות האנטי-ישראליות ברחוב הירדני. יש בירדן המון פלסטינים ופרלמנט אנטי ישראלים. העניין הזה מסובך, פגשתי את המלך לפני פחות מחודשיים והוא היה מאד מוטרד ממה שקורה בהר הבית עוד לפני המשבר הנוכחי".
עוד הוסיפה שרת החוץ לשעבר: "אני מקווה שאותו מאבטח שנדקר ואנשינו בשגרירות ייצאו בשלום מהאירוע הזה. גם לאחרי הצבת המגנומטרים אמרתי שיש לערב את ארצות הברית עם אבו מאזן שמדבר לרחוב שלו ולא עושה את מה שהוא צריך לעשות. יש כאן בעיה עמוקה של חוסר אמון ויש צורך במעורבות אמריקאית שתפיל את כל כובד משקלה על הנושא. אני מאד מקווה שהשליחים האמריקאים לא יקשיבו לצרות הפוליטיות של ראש הממשלה אלא לצורכי הביטחון של מדינת ישראל שבמקרה הזה אינם אותו הדבר". 
עריכה: איתמר זיגלמן