ועדת האתיקה של הכנסת החליטה היום (שני) לרשום הערה לח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני) משום שכינתה את ח"כ אורן חזן (ליכוד) בציוץ בטוויטר בכינוי "סרסור", זאת למרות שלא ציינה את שמו במפורש. בציוץ כתבה שפיר: "לרגל יום האישה שני ח"כים, הראשון סרסור בעברו והשני ממפלגה שלשנים אסור לרוץ בה, נזפו בי כי לבשתי שמלה חשופת כתפיים".



בקובלנה שהגיש, טען ח"כ חזן כי על אף ששמו לא נזכר בציוץ, מהקשר הדברים ברור שהכוונה הייתה אליו וכי שימוש במילה "סרסור" בהקשר אליו היא בבחינת ביטוי של שקר מוחלט ולכן יש בו משום הוצאת דיבה. עוד ציין כי ההכרעה המשפטית בתיק שניהל מול עמית סגל וחדשות 2 אף מאששת קביעה זו. ח"כ שפיר הסבירה בתשובתה לוועדת האתיקה כי במקום להשיב לטענותיה ולהתמודד עם ביקורת עניינת ורצינית בדיון במליאה "בחר גם הפעם ח"כ חזן לנסות ולהסיט את מטרת הדיון באמצעות השיטה הנלוזה ביותר, התעסקות בהיותי אישה ובשמלה שאותה בחרתי ללבוש באותו יום".



עוד הוסיפה כי אין זו הפעם הראשונה שבה חזן משתמש בטכניקה הזו כדי למנוע דיון רציני בכנסת ו"משמיע הערות מכוערות, משפילות ומזלזלות". עוד טענה כי היא אינה הח"כית היחידה שקראה לחזן באופן דומה אך רק נגדה הופנתה הקובלה. בהחלטתה כותבת ועדת האתיקה כי אין זו הפעם הראשונה שבה ח"כ חזן פונה לועדה בקובלנה נגד חברי כנסת שונים המכנים אותו "סרסור". בהקשר זה כבר בחודש נובמבר האחרון הוגשה תלונה דומה נגד ח"כ שפיר ואז כתבה לה הועדה כי אין זה ראוי שחברי כנסת יעשו שימוש במילה "סרסור" בהתייחסם האחד לשני והם ביקשו ממנה לחדול.



הועדה הצרה על כך שח"כ שפיר בחרה לעשות שוב שימוש בכינוי זה. "הוועדה סבורה כי בהתנהלותה חברת הכנסת שפיר הפרה את כלל האתיקה הקובע כי חבר הכנסת ישמור על כבוד הכנסת וכבוד חבריה והחליטה בהתאם לסמכותה להטיל עליה הערה".