עליית מדרגה במתיחות בין ישראל לטורקיה והעולם המוסלמי בעקבות המשבר בהר הבית. משרד החוץ הגיב היום (שלישי) לטענות של נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן על משבר הר הבית, בהם תקף את ישראל וקרא למוסלמים לעלות לירושלים. "דבריו של נשיא טורקיה היום בפני פעילי מפלגתו הם הזויים, מופרכים ומעוותים. מוטב לו כי ישכיל לעסוק בבעיותיה ובקשייה של מדינתו", נאמר בהודעת המשרד. 



במשרד החוץ הוסיפו: "ימי האימפריה העות'מאנית חלפו עברו להם. בירת העם היהודי היתה, הינה ותהייה ירושלים. בניגוד לעבר, זוהי עיר שממשלתה מחויבת לביטחון, חירות, חופש פולחן וכיבוד זכויות כל המיעוטים. מי שחי לו בארמון של זכוכית, מוטב לו שלא ישליך אבנים".


בלשכת ראש הממשלה הוסיפו ותקפו גם הם את המנהיג הטורקי. "מעניין מה ארדואן יאמר לתושבי צפון קפריסין ולכורדים. ארדואן הוא האחרון שיכול להטיף לישראל", אמרו.

"ימי האימריה העותמנית חלפו". ארדואן. צילום: רויטרס,יוסי זמיר, פלאש 90 שם : ארדואן, הר הבית


ארדואן, שמתח ביקורת על ההתנהלות הישראלית וקרא היום למוסלמים להגיע ולחזק את האחיזה בירושלים אמר מוקדם יותר במהלך היום כי "כל מוסלמי חייב וצריך לבקר ולהגן על ירושלים". הוא הוסיף לאחר מכן בשיחה עם חברי פרלמנט ממפלגתו ואמר: "ישראל, שלא מראה שום כבד למסגד אל-אקצא ולכיפת הסלע, תסבול מהכי הרבה נזק בעקבות העניין".

הנשיא הטורקי אמר את הדברים למרות ההחלטה להסיר את המגנומטרים במקום הקדוש. "שמעתי את ההחלטה של ישראל להסיר את גלאיי המתכות, ואני מקווה שהדברים ימשיכו מכאן. אנחנו מצפים מישראל לקחת צעדים כדי להביא שלום לאזור", טען.