בעקבות הכותרת החריגה של עיתון 'ישראל היום' כנגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, רותם דנון, עורך מגזין 'ליברל' שוחח היום (חמישי) עם אילה חסון ב-103FM וניסה להסביר את הסיבה לבחירת הכותרת: "עשור לאחר הקמת עיתון 'ישראל היום' פורסמה אמש כותרת ראשונה מובהקת כנגד נתניהו. מאז חשיפת פרשת 2000 ישנו ניתוק איטי של העיתון מנתניהו, פחות סיקור פרסונאלי ופחות שימוש בעיתון כדף המסרים של נתניהו".
 


חסון: "אולי העיתון לא מצוטט בברנג'ה אבל בזכותו אולי נתניהו נמצא בשלטון כל כך הרבה שנים. כנראה שהפרסום מחלחל ורלוונטי לציבור".

דנון:
"אני חושב שהציבור מודע לכך שהעיתון הוא 'ביבי-טון' אבל הוא עיתון חינמי שמביא את חדשות היום ובכך שירת את נתניהו במשך תשע שנים. בסוף זה אכן חלחל אך אני לא רוצה לזלזל בציבור שמודע לכך. ראינו בחצי שנה האחרונה שיש ניתוק וריחוק של העיתון מנתניהו וזה ברור לחלוטין שהוא נובע בעקבות פרשת 2000. העיתון הוא של שלדון אדלסון יותר מאשר של נתניהו. לשלדון יש אג'נדה ברורה ורצון להשפיע על מה שקורה בישראל והחליט לשרת את פרסונת האדם שעומד בראש מחנה הימין".

"ייתכן כי הייתה גם השפעה גדולה של רעייתו מירי אדלסון, שהיא אוהדת גדולה של נתניהו, על אופן הסיקור של נתניהו בעיתון, אני מניח שנתניהו היה זה שמינה את עמוס רגב לעורך. רביב דרוקר והתנועה של חופש המידע שקראו לחשוף את השיחות עם עמוס רגב ואנחנו מכירים את הטענה של העיתונאים בברנז'ה כי עמוס רגב היה מסתגר בחדרו ומנהל שיחות. אינני יודע עם מי אבל אני יודע שנתניהו סירב לחשוף את השיחות שביצע עם רגב".

חסון: "אתה לא יודע על עורכים אחרים ששוחחו עם ראש ממשלה? אתה לא יודע על עורכי עיתונים חשובים בזמנם שעבדו בצמוד לפוליטיקאים ורמטכ"לים?"

דנון: "אכן היו כאלו ואת צודקת לחלוטין אך ההבדל הוא שמדובר בעיתונים ששרתו קווים של פוליטיקאים שונים בעוד ש'ישראל היום' משרת פוליטיקאי אחד ויחיד. גם כשנתניהו שחרר מחבלים בעסקת שליט וגם כשנתניהו נאם את נאום 'שני מדינות לשני עמים' שנוגד את העמדה הימנית, העיתון תמך בו".
 
חסון: האם 'ישראל היום' הפך היום לעיתון ימני?


דנון:
"אנחנו נעים כעת על שני צירים. הראשון הוא על פרשת 2000 וקו העיתון תלוי כנראה בכיצד תנהל החקירה. סביר להניח שההחלטה על הכותרת אתמול לא הייתה החלטה עריכתית נקייה אלא במטרה 'לתקוע' את נתניהו ולהראות לו כי לעיתון יש בעל בית. נתניהו סיבלט את הבית אך הוא חירב אותו וזה לא מקובל על העיתון".

דנון: "הכותרת שפורסמה אמש לא אמורה להשפיע על חוקרי להב 443, הם יודעים היטב מה היה לפני כן בעיתון ואם היה שם משהו פלילי הם יאתרו אותו. הציר השני עוסק בניסיון של העיתון להיות עיתון כימני, הוא מחפש את האדם הנכון לתמוך בו כעת וחוזרים לאג'נדה לשמה הוקם ולא לאופן המעוות אליו הפך העיתון".
עריכת תוכן: איתמר זיגלמן