מלך ירדן תוקף בחריפות את נתניהו: עבדאללה כינה הערב את המאבטח הישראלי משגרירות ירדן "רוצח", ואמר כי האופן בו נתניהו קיבל את פניו "אינו מקובל, פרובוקטיבי וגורם לנו זעם רב". את הדברים ציטטה סוכנות הרשמית פטרה. 

עם חזרתו לירדן מביקור בארה"ב כינס המלך עבדאללה את המועצה למדיניות לאומית בארמונו ואמר: "אחד מאנשי השגרירות הישראלית בעמאן ירה אש על שניים מבנינו, ואנחנו נעשה את כל המאמצים על מנת להשיג את זכויותיהם ולהשיג צדק". בכינוס בו השתתפו בכירי הממלכה, אמר המלך: "ראש ממשלת ישראל נדרש לשאת באחריות ולהעמיד לדין את הרוצח כדי להשיג את הצדק. וזאת במקום להתנהל אל מול הפשע הזה כמפגן להשגת הון פוליטי". 
המלך הוסיף כי הוא "דוחה את התנהלותו המגונה והפרובוקטיבית בכל הרמות", שכן היא מזינה את "הקיצוניות. "מדובר בדבר שאינו מקובל בכלל. יהיו לכך השלכות ישירות על היחסים בין המדינות", אמר.

יש לציין כי האירוע בירדן, בו מאבטח ישראלי ירה למוות בשני אנשים לאחר שנדקר במברג בנסיבות לא ברורות, עורר זעם רב ברחוב הירדני, והרשתות החברתיות עסקו בעניין בהרחבה. פעיל חברתי שכתב בפייסבוק נגד התנהלות ממשלת ירדן בעניין נעצר. מחקירה ראשונית בכוחות הביטחון עולה כי הרקע לאירוע היה קטטה ולא ניסיון פיגוע לאומני.

בתוך כך, ממשלת ירדן החליטה לפעול משפטית "בכל הרמות, כולל בית הדין הבינלאומי בהאג, בעניין הרצח הכפול בשגרירות הישראלית", כלשונם. לפני כן הודיעה הממשלה כי שגרירת ישראל לא תשוב לעמאן עד שיועמד לדין המאבטח.