הרבה מאוד ביקורת נמתחה על התנהלותה של משפחת אזריה, לאחר ההרשעה הראשונה של בנם אלאור, והעצות שקיבלו, כשמומחי משפט רבים טענו כי אין לערעור של החייל היורה סיכוי. כעת, לאחר שהערעור אכן נדחה, מתלבטת המשפחה האם להגיש שוב ערעור, או להותיר את הסיפור כמו שהוא, ולנסות ולקבל המתקה בעונש מהרמטכ"ל. הכתב הצבאי של חדשות 2, רוני דניאל, התייחס לנושא ולדבריו של עורך דינו יורם שפטל. הוא התראיין בתוכנית הבוקר של 103FM.  



"משפחתו של אזריה נמצאת כיום בסחרור גמור. אביו של אלאור טוען כי הוא מחכה למכתב כדי לשקול את צעדיו, עורך דינו של אזריה מדבר באותה שפה של אביו. הם לא מבינים את המציאות. אף אחד לא יציע לאלאור שום הצעה. היו שתי ערכאות והסגנון הבוטה של שפטל לא ישנה דבר. זה מה שעושה את הנזק הגדול ביותר לאלאור".



"האהדה לאלאור אזריה מילאה אותם בתחושה שהוא ייצא הביתה כאילו לא קרה דבר. הלכתי לפלוגה של אלאור אזריה, שחלקם כבר לא מכירים אותו באופן ישיר. הם כולם אוהבים אותו כי הוא שירת ביחידה. יודעים שהוא עשה מעשה אסור אבל מכיוון שהוא היה איתם בפלוגה זה סוג של ברית עמו. הציבור אוהב את החיילים ולכאורה נוצר מצב שהמערכת הגדולה דורסת אותו".



טענו שהמעשה שעשה אלאור אכן קורה בעוד מקומות,אבל המקרה הזה תועד
"היו מקרים דומים בעבר ואין זה אומר שלא צריך לכייל את מדד הערכיות והמוסר. זה לא נכון שאף אחד לא תפס את הראש בשניות הראשונות. עוד בטרם הסרט הזה המפקדים בשטח בקשו לערב את מצ"ח. אני לא בטוח שאותו מ"פ יכול להמשיך לשרת בצבא כי הוא לא דבק באמת בראשיתה. יש לי בעיה עם קצינים שמתנהגים כך. יש לי גם בעיה עם אלאור אזריה.





"אני חושב שהסיתו את אלאור לדרך לא ראויה. אם אלאור היה עומד זקוף ואומר שהוא שגה לא היינו מגיעים לפינה הזו. נקלענו למין גלגל שלא נגמר. הזדעזעתי מדבריו של שפטל על אזריה אבל הוא גם גורר את המשפחה לפינה ולהתפרקות גמורה. אני חושב שהכרעה של בית המשפט הייתה חדה ומלומדת וזה מה שחשוב. מדברים על עמוד השדרה של צה"ל הערכי והמוסרי וזה מה שחשוב".



איך ייתכן שלאחר שהתרחש פשע כזה הזירה דוממת ואף אחד לא צעק על אלאור?


"אני חושב שהיה שם כשל פיקודי באירוע. אמרתי את הדברים הללו כבר ביום למחרת. זו לא זירה מנוהלת וציפיתי למשהו אחר. שמשפחת אזריה לא תמתין שיכתבו לה מכתב. הרמטכ"ל אמר כי הוא ידון בחנינה שלו בכובד ראש. אינני יודע אם זה נכון אחרי יומיים בכלא לשחרר את אלאור אבל כנראה שתהיה הקלה בעונשו".



עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן