הפלסטינים חוגגים את הניצחון, לתפיסתם במשבר הר הבית: יו"ר הרשות הפלסטינית קיים אתמול במוקטעה פגישה עם נציגים פלסטינים ממזרח ירושלים, בה הודה להם על עמידתם האיתנה במשבר הר הבית, ואמר כי הוא "מודה לשהידים של ירושלים, שנפלו בדרכו של אללה ושל מסגד אל-אקצא. זה מה שהביא לנו את הניצחון". בין היתר, הזכיר בנאומו יו"ר הרשות גם את המופתי חאג' אמין אל חוסייני, מה ששלהב את קהל השומעים.  



אבו מאזן אמר לשומעים: "הבאתם את הניצחון ועשיתם את המוטל עליכם. תמכנו בכם ולא נטשו אתכם". הוא הוסיף כי על העם הפלסטיני לשמר את הניצחון כדי להביא הישגים נוספים. יו"ר הרשות אף התייחס במשתמע להשעיית התיאום הביטחוני עם ישראל ואמר כי ההחלטה התקבלה כבר לפני כמה שנים, אך הוא דחה אותה עד שהגיע משבר המגנומטרים בירושלים ואז הוא הוציא אותה אל הפועל. 


מגנומטרים בהר הבית. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
מגנומטרים בהר הבית. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



את הדברים אמר אבו מאזן על רקע ביקורו המתוכנן של מלך ירדן עבדאללה ברשות הפלסטינית, ביקרו ראשון מסוגו מזה חמש שנים, שיגיע כדי "לגזור את התהילה" על מעורבתו בפתרון משבר המגנומטרים. השניים אף אמורים להיפגש מחר ברמאללה ולדון בהר הבית, בהשעיית התיאום הביטחוני עם ישראל ובתקרית בירדן. הצדדים יבקשו להציג מפגן של אחדות.  

בהמשך לפגישה מחר ברמאללה, הירדנים לא מוותרים ודורשים ואף קיבלו קיבלו התחלה של חקירה של המאבטח הישראלי זיו מויאל והתקרית בירדן. שר ההסברה הירדני מתראיין כמעט יום ביומו בירדן, וחוזר שם על ביטויים שמדגימים כמה הירדנים זועמים על ישראל. לדבריו, כל האפשרויות פתוחות, החל מניתוק היחסים ועד השעייתם. לדבריו, זה מתחיל מהבעת מחאה ועלול להגיע עד כדי ניתוק היחסים עם ישראל. בירדן ראו בפגישה של נתניהו עם המאבטח שחזר מירדן לאחר התקרית כפגיעה אישית במלך והפעילו לחצים כבדים על ישראל לחקור את התקרית.