פרשת אדלסון-נתניהו-מוזס ממשיכה לעורר גלים מספר חודשים לאחר שפורסמה לראשונה. אמש נחשף כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח עם אדלסון על הסרת מוסף סוף השבוע של העיתון 'ישראל היום' בעקבות שיחותיו של רה"מ עם המוציא לאור של עיתון 'ידיעות אחרונות', נוני מוזס. אם יתברר שכך היו פני הדברים, סותרים הדברים את עדותו של נתניהו למשטרה כשטען כי השיחה בינו לבין נוני מוזס הייתה שיחת סרק ללא משמעויות בשטח. כתב ערוץ 2, גיא פלג, התראיין על הנושא בתכנית הבוקר ב-103FM, וטען כי הדברים לא יבשילו לכדי כתב אישום כנגד בנימין נתניהו בתקופה הקרובה.



"פרסמנו באולפן שישי כי מתגבש במשטרה להגיש כתב אישום כנגד ראש הממשלה בתיק 1000 ותיק 2000. בשונה מפרשת הצוללות, ארי הרו כבר סיים את עדותו במשטרה, וכעת מדובר בעדות נצורה שחופפת להסכם שנחתם איתו כעד מדינה. בחקירת תיק 2000 טען ראש הממשלה כי השיחות בינו לבין נוני מוזס בטלות, שיחות שבהם הם עבדו אחד על האחר ולא תוכנן לקדם את המתווה שעלה מתוך אותן שיחות. בניגוד לדבריו של נתניהו, גם ארי הרו וגם שלדון אדלסון מאשרים שלא מדובר בשיחות בטלות אלא בתוכנית ממשית של נתניהו לעסקת 'עיתון תמורת שלטון'. על כן, בתיק 2000 מדובר במשטרה על ניסיון בקבלת שוחד".



עוד הוסיף: "אנחנו לא יודעים בדיוק איזה תפקיד משחק כעת נוני מוזס במגרש. יש להזכיר כי היו בישראל מקרים בהם אדם הואשם בשוחד, בעוד שזה שנתן את השוחד לא הועמד לדין. לכן, במקרה הזה אינני יודע את מצבו של מוזס. לגבי ראש הממשלה, ברגע שהחליטו לקנות, במחיר גבוה יש לציין, את עדותו של ארי הרו, המשמעות היא אחת, כוונת המשטרה להמליץ על כתב אישום".



כשנשאל על היחסים הקרובים בין ארי הרו לנתניהו השיב גיא פלג: "ארי הרו היה אדם קרוב לראש הממשלה, לא רק במובן הפיזי, העובדה היא שהוא מצליח לספק לפרקליטות ולמשטרה ראיות משמעותיות וזה מעיד על קרבתו לנתניהו. ידוע שנתניהו הוא אדם חשדן ומסוגר שלא חולק את סודותיו ברבים. ארי הרו היה בהחלט מהחוג המאוד מצומצם והמקורב לנתניהו".





פלג הוסיף: "אני נשאל המון על לוחות הזמנים בפרשה. האמירה של המפכ"ל הייתה בעיני חסרת אחריות כשטען כי החקירה לקראת סיום וכי מדובר על כמה שבועות. ברור היום כי זהו לא לוחות הזמנים. החקירות יימשכו וייתכן שאף יתעצמו. ברור שאחרי שעד מדינה חותם על הסכם, יש שורה של פעולות חקירה שנגזרות מתוך העדות שלו. ראש הממשלה ייחקר עוד כמה פעמים, ייתכן גם עימות בין השניים. יש גורמים נוספים שעולים מדבריו של ארי הרו, לא מכולם יהיה קל לגבות עדות. מדובר בחודשי חקירות ארוכים לפני שהמשטרה תסכם את התיקים. למרות זאת, עדיין אין רלוונטיות מבחינה משפטית לחקירות ראש הממשלה בעניין הקדמת הבחירות".



מדובר על הארכה שיכולה להימשך עד לקראת סוף הקדנציה של נתניהו
"יכול להיות שינועו קרחונים פוליטיים ודברים יזוזו ויכול להיות שראש הממשלה יעדיף לזנוח את העניינים הפוליטיים כדי לעסוק בהגנתו המשפטית שכן מבחינתו סכנה משפטית אורבת בפתח. מבחינה משפטית, אין סיכוי לכתב אישום נגד ראש הממשלה בשנתיים הקרובות".



עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן