מלך ירדן עבדאללה סיים את ביקור הבזק, בן השעתיים וחצי, שערך היום (שני) במוקטעה ברמאללה, שם נועד עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, ושב במסוקו לעמאן. זו היתה הפעם הראשונה אחרי חמש שנים, שמלך ירדן הגיע לרמאללה. בביקור דנו שני המנהיגים במשבר האחרון בהר הבית, וכן במשבר בין ישראל לירדן בעקבות פרשת הירי של מאבטח השגרירות, זיו מויאל, בשני אזרחים ירדנים במתחם השגרירות בעמאן, בעקבותיו נפתחה בדיקה משטרתית. במהלך הביקור סיכמו שני האישים על הקמת תא משבר ירדני-פלסטיני משותף, כדי לעבוד במשותף במשבר הבא בהר הבית. 
 
דוברו של אבו מאזן, נביל אבו רודיינה, אמר כי "הנשיא ואורחו קיימו ישיבה סגורה יחד עם המשלחות הירדנית והפלסטינית". לדבריו, "הביקור הוא חשוב ובא על רקע מדיניות התיאום וההתייעצות המתמשכת בין הנשיא לבין אחיו המלך עבדאללה, לעמוד אל מול האתגרים בכל הסוגיות, על בסיס שיתוף הפעולה הערבי שסוכם בפסגה של הליגה הערבית בים המלח". אבו רודיינה הוסיף כי מלך ירדן הבטיח את תמיכתו בעם הפלסטיני ובהנהגתו, בראשות היו"ר אבו מאזן. אבו מאזן בירך את המלך על מאמצים הגדולים "למען הסוגיה הפלסטינית, אם זה במסגד אל-אקצא, או הצגת הסוגיה וההגנה עליה בקהילה הבינלאומית".
 
שר החוץ הפלסטיני, ריאד אל-מאלכי, אמר לאחר הפגישה כי "הביקור מגיע בתזמן חשוב, כדי לדון במשותף בפגיעה הישראלית במסגד אל-אקצא, והניסיון לשנות את הסטטוס קוו במסגד". לדבריו, המשבר האחרון בהר הבית נבחן וכמו כן "נעשו הכנות לשלב הבא שצפוי מישראל, ומצד ראש הממשלה שלה נתניהו".

עבאס מקבל את מלך ירדן ברמאללה. צילום: רויטרס
עבאס מקבל את מלך ירדן ברמאללה. צילום: רויטרס

 
סוכנות הידיעות הירדנית "פטרה" דווחה, כי שני המנהיגים הדגישו את חשיבות הפעילות מול ממשל טראמפ, כדי לקדם את תהליך השלום, במסגרת מו"מ אפקטיבי ורציני בין ישראל לפלסטינים לפי עקרון שתי המדינות. המלך הדגיש את חשיבות התנעת תהליך השלום ומציאות פתרון צודק לסוגיה הפלסטינית – שהיא הסוגיה הראשונה בסדר העדיפות האזורי והבינלאומי - כדבריו.
 
המלך עבדאללה ציין עוד, כי מתוקף החסות של ירדן למקומות הקדושים לאסלאם ולנצרות בירושלים, ארצו תמשיך להגן על המקומות הקדושים באמצעות פעילות עם הקהילה הבינלאומית ובכל הזירות.
מקורות פלסטינים מסרו אמש ל"מעריב" שישראל מונעת מאבו מאזן לצאת לחו"ל כעונש על כך שלא הרגיע את הרוחות בהר הבית, וכי במסגרת הישיבה בין המלך עבדאללה ליו"ר הרשות תועלה סוגיה זו. ממשרד ראש הממשלה דחו את הטענות.