נפתר המשבר סביב התקציב לחגיגות יום העצמאות ה-70 למדינת ישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו סיכם היום (שלישי) עם שר האוצר, משה כחלון, על תקצוב של 50 מיליוני שקלים מקופת המדינה, ו-50 מיליוני שקלים נוספים שיועברו מקק"ל. המשבר פרץ לאחר ששרת התרבות והספורט, מירי רגב, ביקשה מכחלון תקציב מוגדל לחגיגות בשל השנה העגולה ואילו הוא סירב להוציא סכום כה גדול.



ממשרד התרבות נמסר כי "השרה רגב מודה לקק"ל ולשר האוצר על שאפשרו לציין את אירועי ה-70 כפי שציינו בכל עשור. השרה רגב מבקשת לציין כי תקציב ה-70 מקופת המדינה הוא הנמוך ביותר שהוקצה לציון אירועי עשור עד כה. מאז ומתמיד דאגו ממשלות ישראל למימון אירועי הדגל לציון עשור לעצמאות המדינה. כך נעשה בחגיגות ה-60 למדינה הועמד תקציב בסך כולל של כ-140 מיליוני שקלים ובחגיגות היובל הועמד תקציב של כ- 120 מיליוני שקלים".



שרת התרבות והספורט מירי רגב אמרה: "אני סמוכה ובטוחה כי ציון 70 שנה לעצמאותה של מדינת ישראל הינה הזדמנות לזקוף קומתנו ולהביא לידי ביטוי את ההישגים הרבים של מדינת ישראל,תרומתה של המדינה לאנושות ואת היותנו חברה חדשנית פורצת דרך. עם שחזר למולדתו, שם נטועים שורשינו משחר ימי ההיסטוריה ועד ימינו אנו". 



המשבר החל בשלהי השנה שעברה, כשרגב וכחלון לא הצליחו להסכים על תקציב לחגיגות, לאחר שכחלון דחה את בקשתה. ראש הממשלה בנימין נתניהו גיבה את השרה ואמר לה: "עזבי את כחלון, נגייס תרומות". לאחר שהשרה רגב שאלה אותו: "אתה תהיה ערב? תהיה הפרזנטור?", נתניהו השיב בחיוב.



השרה אמרה כי "זאת בושה שהמדינה תצטרך לקבץ נדבות". נתניהו ניסה להרגיע את הרוחות וציין בפניה כי גם לבניית בית המשפט העליון נעזרה המדינה בתרומות. בסיומו של הדיון, רגב קיבלה את המלצת ראש הממשלה להגיש הצעת מחליטים מיוחדת שתאפשר את הגיוס.