באופוזיציה מותחים ביקורת על כנס התמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו שהליכוד מארגן הערב (רביעי) בתל אביב ומשווים אותו לאירועים דומים בקוריאה הצפונית. יו"ר מרצ זהבה גלאון אמרה כי "כאשר מת קים ג'ונג-איל, צולמו בקוריאה הצפונית התפרצויות בכי ראוותניות של אזרחים שזייפו אבלות מחשש לחייהם. כאן פוליטיקאים מזייפים תמיכה מחשש לקריירה פוליטית".



גלאון הוסיפה כי "רגע לפני שהם שולפים את הסכינים, מתכנסים בכירי הליכוד לעצרת תמיכה בנתניהו. ביום שאחריו, האנשים הללו יספרו שהם לא ידעו מכלום. הם משקרים. הם יודעים שנתניהו קיבל עשרות אלפי שקלים בחודש מטייקונים. נתניהו מודה בזה. הם יודעים שנתניהו ניסה לשחד את מוזס כדי לקבל סיקור תקשורתי אוהד. יש הקלטות ויש את העדות של אדלסון".



"הם יודעים שכל אחד ממקורבי נתניהו ומאנשי אמונו נמצא תחת חקירה. הם יודעים על עדי המדינה. הם יודעים על סדר הגודל של החשדות בפרשת הצוללות, על הפקרת ביטחון המדינה עבור חופן דולרים למקורבים”, אמרה.



"כאשר נפטר מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג-איל, צולמו התפרצויות בכי ראוותניות של אזרחים. שם אזרחים זייפו אבלות מחשש לחייהם. כאן מזייפים תמיכה מחשש לקריירה פוליטית. בקרוב מאוד, כשאותם פוליטיקאים יספרו לכם כמה חשוב להם טוהר המידות, הזכירו להם את עצרת התמיכה הזו והזכירו להם למה בדיוק הם הגיעו אליה. אלה האנשים וזה פרצופם”, הוסיפה גלאון.





גם ח"כ ציפי לבני (מחנ"צ) תקפה את האירוע ואמרה כי "גם מפגן התמיכה הכי קולני הערב - לא ישנה את העובדה שישראל היא מדינת חוק ואין איש מעליו. צעקות נגד מערכת החוק לא מקנות חסינות, רק הורסות אותנו".



"השמאל רודף את נתניהו מ-1988"


בתגובה אמר אלי חזן מנהל אגף קשרי החוץ של הליכוד : "מפגן התמיכה בבנימין נתניהו הוא הסימבול המובהק ביותר של הדמוקרטיה הישראלית המגוונת.


מ-1988 השמאל הישראלי רודף את נתניהו ומ-2009 העם בוחר פעם אחר פעם בראש הממשלה. השמאל הישראלי לא משלים עם העובדה שהבחירה בנתניהו היא רצון העם אשר רבים ממנו מבינים שהוא המחסום האחרון בפני השמאל”.



לדבריו "ההשוואה לקוריאה הצפונית היא מופרכת. אירוני לשמוע זאת ממחנה שרבים ממרכיביו תמכו בכוחות הכי שליליים בעולם כמו הוגו צ'אבז. לא זו אף זו, מדובר במחנה שסגר כאן תחנת רדיו וניסה לסגור עיתון ולכן יכול להשוות רק את עצמו למנהיג קוריאה הצפונית". בתוך כך בליכוד נמשכים המאמצים להביא ציבור גדול ככל האפשר לעצרת התמיכה בנתניהו ומנהלת הליכוד מפעילה שרות הסעות חינם בצי של אוטובוסים ששכרה משורה ארוכה של ישובים ברחבי הארץ. גם שרים וחברי כנסת פרסמו קריאות לתומכי הליכוד להגיע בהמוניהם.