יו"ר העבודה אבי גבאי לא נותר אדיש לנאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אמש במהלך מפגן התמיכה שארגנו לכבודו חברי מרכז הליכוד אמש בגני התערוכה שבתל אביב. מי שכיהן בעבר כשר להגנת הסביבה בקואליציה שבראשה עמד רה"מ, תקף אותו הבוקר (חמישי) בכאן ב', כשטען כי "ראינו אתמול את המשך השיסוי והפלגנות שלו". בנוסף, הוא זלזל באמירתו לפיה בבחירות הבאות מפלגתו תזכה ב-40 מנדטים, כשאמר: "זו אמירה יפה, אך זה לא יקרה". 



"נתניהו הצליח להפוך את היועץ המשפטי לממשלה (יועמ"ש) והמשטרה לגופים לא עצמאים לחלוטין, המופעלים על ידי התקשורת, בין אם הם יודעים זאת או לא", ירה גבאי, שהוסיף: "בעיניי זו הייתה הכנה להחלטה להאשימו, שהיא אינה לגיטימית בעיניו".



נתניהו בגני התערוכה. "אתה כל כך בטוח שתנצח בבחירות?". צילום: אבשלום ששוני
נתניהו בגני התערוכה. "אתה כל כך בטוח שתנצח בבחירות?". צילום: אבשלום ששוני



לדבריו, "רק עליהם הוא דיבר. אליהם ועליהם. ברגע שהוא אומר  - 'אתם שליחים של השמאל והתקשורת, אתם מושפעים מהשמאל והתקשורת', אז הוא דיבר עליהם. במקום זה, הוא היה צריך לתת נאום לאומה, לדבר לעם ישראל. אבל הוא החליט לדבר עם מצביעיו בלבד. עליו להתייחס עניינית להאשמות המטורפות נגדו ולומר משהו על הנכים, שהוא לא מצליח לפתור את בעייתם, שהפגינו בחוץ. מה עם לומר משהו על כתב האישום החמור שהוגש נגד הח"כים לשעבר מישראל ביתנו? במקום לדבר על מה שחשוב לציבור הוא מדבר על שיח בעיתון הארץ? נו באמת. ראינו כאן את המשך השיסוי והפלגנות שלו. אותה התנהלות פוליטית שמלווה אותנו שנים". 



בהתייחס לאפשרות שתתקיימנה בחירות מוקדמות, אמר גבאי: "מה שראינו אתמול זה בעיקר הרבה מאוד חברי מרכז ליכוד, אך לא ראינו שם ליכודניקים אמיתיים. איתם אני מדבר והם כבר לא שם. הליכודניקים האמיתיים, שבאמת חשובה להם מדינת ישראל, לא מסכימים עם מה שהוא אומר. הוא אומר - 'בואו נלך לבחירות'. אתה כל כך בטוח שתנצח? אני חושב שזה נחמד שהוא אמר שהוא יביא 40 מנדטים, אך זה לא יקרה".



בתוך כך, בראיון נוסף שהעניק לאיילה חסוןב-103FM אמר גבאי כי "רוב הליכודניקים לא מאמינים שלא קרה כלום כי אין כלום". לטענתו, נתניהו יצר את השיטה הפוליטית המושחתת, בה נותנים לכל חברי כנסת 20 מיליון שקל כדמי כיס. אם אהיה ראש ממשלה אפסיק זאת במיידי. מלבד זאת, ציפיתי מנתניהו להתייחס בנאומו לכתב האישום של פנינה קירשנבאום".



 


"התחושה אתמול הייתה שנתניהו הוא יושב ראש מפלגה קטנה שמדבר לציבור קטן. הציבור שחושב שלא היה כלום כי אין כלום הוא ציבור קטן גם בקרב הליכוד. אני מדבר עם האנשים בציבור ואני שומע אותם. הציבור מאס ממנהיגות שעוסקת בעצמה".

על הדברים שאמר נתניהו על ברק טען גבאי: "יש הסבר מאד הגיוני לכך שנתניהו התייחס לברק ולא ליריב פוליטי אחר כמוני. הוא היה אמור להזכיר אותי, אך לא עשה זאת כי הוא רצה להזכיר רק את מי שהקהל שלו לא אוהב. אותי הקהל שלו אוהב וזה מאד הגיוני. לא כולם צרכים לאהוב אותי, אבל אני רואה שאני מדבר להרבה מאוד ליכודניקים. בסקרים של ערוץ 10 אפשר לראות שאנחנו כבר 22 מנדטים בסקרים ורואים שזה לא רק על חשבון 'יש עתיד'. גוש השמאל נמצא כרגע עם 40 מנדטים".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן