ברשות הפלסטינית לא התלהבו, בלשון המעטה, מהודעת הבית הלבן על חידוש "מסע הדילוגים" במזרח התיכון, להתנעת תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים, והדגישו כי מדובר במסע ה-17, ושעד כה הוא לא הניב דבר. ברשות מדברים על מצב של "ייאוש", לא רק בצל המצוקה הכלכלית ברצועת עזה, אלא גם בגדה המערבית.



בכירים פלסטינים שבו והדגישו, כי הפתרון היחיד מבחינתם, הוא פתרון שתי מדינות, על בסיס קווי הגבול של 1967, כולל הכרה במזרח ירושלים כבירת המדינה הפלסטינית.



חבר הוועד הפועל של אש"ף ונציב הכלכלה, מוחמד אשתייה, אמר בשיחה ל"מעריב", כי "הפלסטינים מעוניינים להגיע לפתרון, מאחר והם נמצאים תחת כיבוש. המבחן לממשל האמריקאי, הוא היכולת של הממשל להכריז על הפסקת מתקפת ההתנחלויות שמנוהלת על ידי הממשלה הישראלית, והיכולת להצהיר על כך שמשא ומתן זה יביא בסופו של דבר לסיום הכיבוש על בסיס שתי מדינות. הראשון זה תהליך של בניית אמון, והשני זה לב העניין".



נתניהו. "אנו מבינים שיש לו בעיות פנימיות". צילום: רויטרס
נתניהו. "אנו מבינים שיש לו בעיות פנימיות". צילום: רויטרס



לדברי הבכיר הפלסטיני, הממשלים הקודמים הודיעו מלכתחילה כי מטרת המגעים היא להביא לפתרון שתי מדינות, מה שלא נשמע על ידי ממשל הנשיא דונלד טראמפ. "אנחנו מבינים שלממשל האמריקאי יש סדרי עדיפויות, כולל הסוגיה של קוריאה הצפונית והבעיות הפנימיות, כמו שאנחנו מבינים שגם לנתניהו יש כאלה", המשיך אשתייה. "המבחן האמיתי בפני ממשל טראמפ הוא הפסקת הבניה בהתנחלויות. מדובר במסלולים מקבילים ולא נפרדים, שכן אי אפשר לנתק את הכלכלה מהפוליטיקה, מאחר וישראל היא שגורמת לאסון הכלכלי ממנו סובלים הפלסטינים".



בתוך כך, מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, סאיב עריקאת, נועד בשישי בבוקר עם הקונסול האמריקאי הכללי בירושלים ושגריר רוסיה ברשות הפלסטינית, כל אחד לחוד, והודיע כי "המגעים הפלסטינים עם הקוורטט נמשכים כל הזמן".



עריקאת ביקש במהלך פגישתו עם שני הדיפלומטים הבכירים, "לעשות הכל כדי שהקוורטט ידגיש את עקרון שתי המדינות על בסיס גבולות 1967, וכן להתייחס להתנחלויות, כולל במזרח ירושלים, לא לגיטימי, להיות מחויבים לחוק הבינלאומי וללגיטימיות הבינלאומית, כדי להביא לפתרון כל הסוגיות".