מעצרו של השייח ראאד סלאח, ראש הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית הלילה (שלישי) באום אל פחם ממשיך לעורר הדים. מהמשטרה נמסר כי הפעיל המרכזי בתנועה האסלאמית נעצר במהלך הלילה תוך כדי פשיטה שנערכה על ביתו והוא נחקר בגין חשד לביצוע עבירות הסתה לאלימות ולטרור ותמיכה, חברות או פעילות בהתאחדות בלתי מותרת.



אשתו של סלאח סיפרה ל״ערב 48״: ״המשטרה הגיעה בלי הודעה מוקדמת לפנות בוקר ועצרה את בעלי. קדם למעצר חקירה מלפני שבועיים, בה התבקש לא להגן על מסגד אל-אקצא. המעצר הוא תוצאה של הסתת השרים בממשלת ישראל״.



השר לביטחון פנים גלעד ארדן הגיב היום למעצר וכתב בחשבון הפייסבוק שלו: "מטיף, נואם ומפיץ שקרים ורעל כנגד מדינת ישראל, זהו ראאד סאלח המסית הראשי של ערביי ישראל כנגד המדינה, להסתה שלו ולקמפיין השקרי ״אל אקצא בסכנה״ יש השפעה וקשר ישיר למעשי טרור רבים". עוד כתב ארדן: "סאלח שנעצר הבוקר הוא ההוגה והמוביל של האידאולוגיה הקיצונית והשקרית של הפלג הצפוני בתנועה האיסלמית שאותו הוצאתי מחוץ לחוק". 



השר הביע תקווה שיוגש נגד השייח כתב אישום חמור: "השוטרים שלנו עצרו אותו הבוקר ולא בפעם הראשונה ואני מקווה שהפעם הפרקליטות תגיש נגדו כתב אישום חמור במיוחד ושבית המשפט ישלח אותו לשנים ארוכות בכלא ולא לחודשים בודדים כפי שהיה בעבר. שם מקומו".