בעקבות מעצרו של מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, השייח' ראאד סלאח, טענה הבוקר (רביעי), חברת הכנסת אעידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת), בתכניתם של ניסים משעל, דרור רפאל וספי עובדיה ב-103FM, כי "מדובר ברדיפה נגדו, עוצרים אותו כי הוא אהוד בחברה הערבית". היא הוסיפה כי "פרצו לביתו ועשו שם המולה". 



"זו לא הפעם הראשונה שבה מייחסים לראאד סלאח כל מיני טענות, מכניסים אותו לכלא והוא נשפט", אמרה הח"כית, שהוסיפה: "כל ההאשמות שהוא נשפט עליהם לא קשורות לדברי הסתה לטרור. הוא נחקר ולא הורשע. אי אפשר להתעלם מהעובדה שהגיעו לביתו בשלוש בבוקר עם כוחות מתוגברים. פרצו לביתו ועשו המולה. צורת המעצר אינה שייכת לטענות כנגדו. אני שמחה שמגישים כתב אישום כנגד כל אדם שמסית. הוא פעיל ואיש דת".



 


לדבריה, "המשטרה תמיד יכולה להזמין אותו לחקירה, והוא תמיד התייצב לחקירות שלו. אנחנו רואים לפי צורת המעצר שלו כי מדובר ברדיפה". כשנשאלה האם יהיו מהומות כתוצאה מהמעצר השיבה: אעידה תומא סלימאן: "מי איים במהומות? אף אחד לא איים במהומות. בדרך כלל כשהאוכלוסייה הערבית רוצה להפגין נגד משהו היא לא זו שיוצרת מהומות".

היא הוסיפה כי "מדינה דמוקרטית צריכה לשפוט בני אדם באמצעות בתי משפט. אני מתנגדת להשוואה הזו. ראאד סלאח לא תקף אף אחד, הוא לא שייך לקבוצות שתוקפות אנשים ואין צורך לעשות את ההשוואה הזו. אני נגד צווים מנהליים. במדינה דמוקרטית המדינה צריכה לאסוף ראיות. עוצרים אותו כי הוא אדם אהוד באוכלוסיה הערבית, הוא מנהיג חברתי ודתי. יש התנכלות מתמדת כנגדו שהיא מסר מאוד ברור לאוהדים אותו, ולאוכלוסיה הערבית שאין אדם מעל המדינה".

"המדינה מכה בכוח כדי להוריד אותו. אני לא יכולה להתעלם במה שקרה כנגד ראאד סלאח לאורך השנים, תמיד היו כנגדו האשמות מאד חמורות שהסתיימו בדברים מאד קלים. מדובר בדברים מנופחים. הגיע הזמן שהמשטרה תתייחס בצורה אחרת אליו. הזמינו אותו כבר מאה פעם לחקירות והוא ממשיך להתייצב בחקירות גם אם לא היו פורצים אליו הביתה בשלוש בבוקר".

עריכה מעם 103FM: איתמר זיגלמן