"אתמול נעצרו שני אנשים במדינת ישראל על פוסטים בפייסבוק, דבר שמהווה פגיעה בחופש הביטוי", כך טען היום (ראשון) הבמאי והפעיל החברתי רני בלייר, שהיה הלילה בהפגנה בפתח תקווה, בקריאה ליועמ"ש להעמיד לדין את ראש הממשלה נתניהו, ובמהלכה נעצרו מני נפתלי ואלדד יניב. בלייר טען בגל"צ: "יש דיון בבית המשפט העליון והוא צריך להכריע ביום שלישי. עד אז ההפגנה חייבת להתקיים ואי אפשר לעצור אותה. זה דמוקרטיה, ככה זה עובד, מצטערים. קראו לאנשים לבוא להפגנה ולא להתעמת עם שוטרים. המשטרה אישרה את ההפגנה של הליכודניקים מולנו וביטלה את שלנו". 

ההפגנה בפתח תקווה. צילום: אבשלום ששוני



בלייר טען כי מדובר בהפגנה אותנטית: "אלדד ומני היו במצב רוח טוב, הדברים נעשו בשקט וברוגע ובהומור. אני ואלדד לא מארגנים כלום, הצטרפנו אחרי עשרה שבועות ואנשים נוספים באו אחרינו. אני שותף פעיל, לא מארגן. מדובר בהפגנה אותנטית של אנשים רציניים ומבוגרים". לסיום הדגיש בלייר: "עד שביהמ"ש יכריע - אנשים יכולים לעשות מה שעולה בדעתם. ההפגנה לא יכולה להתבטל בגלל רעש לשכנים". 

מפגינים בפתח תקווה. צילום: אבשלום ששוני


כזכור, משטרת פתח תקווה נערכה אמש בכוחות מתוגברים ובהיקף חסר תקדים לקראת ההפגנות המחאה נגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שהתקיימו חרף החלטת בג"ץ, שאימץ את עמדת המשטרה וקבע כי יש להעתיקן למקום ראוי אחר בשל השינוי המהותי בנסיבות. במהלך האירועים עוכבו לחקירה עורך דין אלדד יניב ומני נפתלי, מסמלי המחאה, מה שהביא להעברת ההפגנות לתחנת המשטרה בעיר.

 גם יו״ר מרצ, זהבה גלאון, התייחסה למעצרם של מני נפתלי ואלדד יניב ותקפה בחריפות את גורמי אכיפת החוק: "המשטרה תפקדה אתמול בפתח תקוה כגיס פרטי של מושחתי הצמרת - במקום להילחם בשחיתות, היא מנעה את המחאה נגדה״. גלאון הוסיפה: "לא היה למשטרה שום בסיס חוקי לעצור את מני נפתלי ואת אלדד יניב, ולא שום סמכות לחסום את הגישה לאתר המחאה״. 
 
ג'ודי ניר מוזס צייצה: "לא מבינה למה אתם מתפלאים על מעצרם של אלדד יניב ומני נפתלי, הרי אלשיך נבחר להיות מפכ״ל המשטרה כדי לייצג שם את ביבי, וזה מה שהוא עושה".