פעילים בליכוד לוחצים על השרים וחברי הכנסת של הסיעה להתנער בפומבי מהליכודניקים החדשים ומזהירים כי לא יצביעו בעתיד עבור מי שיתמוך בהם או אף ייפגש איתם. במכתב שנשלח הבוקר (ראשון) לכל חברי סיעת הליכוד על ידי אלידור כהן, מראשי מטה הפעולה נגד הליכודניקים החדשים, נכתב כי "כפי שבטח אתם כבר יודעים שהשיח הציבורי בשבועיים האחרונים כמעט כולו מתמקד בתופעה שנקראת "הליכודניקים החדשים", תופעה פסולה של אנשי שמאל שהחליטו להתפקד למפלגה כדי להכניס חברי כנסת עם אג’נדה שלא תואמת את ערכי הליכוד, וכל זאת, תוך שאינם מתכוונים בכלל להצביע מחל בקלפי".



“זאת פגיעה בדמוקרטיה ובערכי התנועה. אנו חברי הליכוד מגנים בתוקף כל ח"כ או שר שייפגש עם אנשים מהקבוצה זאת ולא נתמוך בו בפמייריס הקרובים", הוזהרו חברי הסיעה.



“אנו דורשים מכל חברי הסיעה להתנער מ קבוצה זאת בגלוי ורק מי שיעשה כן, נתמוך בו", הדגישו. למכתב צורפה רשימה של חברי כנסת שתומכים במאבק נגד הליכודניקים החדשים: דוד ביטן, נאוה בוקר, מירי רגב, אורן חזן, מיקי זוהר, יואב קיש, אמיר אוחנה, דודי אמסלם וציפי חוטובלי.



בתוך כך, מבקר הליכוד שי גלילי שלח אתמול למנכ"ל המפלגה צורי סיסו מכתב בו הודיע לו כי אין בסמכות המנכ"ל לעכב רישום של מצטרפים חדשים למפלגה מטעמים פוליטיים פנים מפלגתיים. גלילי התייחס להחלטת מנהלת הליכוד, שנחשפה במעריב, למנוע ממתפקדים המשתייכים לליכודניקים החדשים להגיש טפסים באמצעות האינטרנט.



הפנייה נעשתה בעקבות תלונות שהגיעו למבקר הליכוד בהן טענו חברים במפלגה כי טפסי התפקדות שהובאו מטעם אינם נרשמים במאגרי מחשב המפלגה תוך עיכוב מכוון של רישומם כחברים מן המניין. כמו כן, צוין בתלונה כי עיכוב רישום החברים נגזר משיקולים זרים הנוגעים לדעות פוליטיות פנים מפלגתיות של אותם החברים.