בעקבות חשיפת "מעריב": בליכוד מגבירים את הבליץ נגד "הליכודניקים החדשים" במטרה להרחיקם מן המפלגה, וקבוצה של פעילים בתנועה אף הודיעה כי היא מתכוונת להגיש השבוע, לראשונה, תלונה נגדם במשטרה בחשד לפלילים. “בכוונתנו לפנות ליחידת להב 433 לחקור את נושא ההתפקדויות של 'הליכודניקים החדשים' לליכוד, בדיוק כפי שחקרו את פרשת ההתפקדויות בתעשייה האווירית", אמר אלידור כהן, פעיל ליכוד מערד המוביל את היוזמה. “על פניו, מדובר פה בפעילות מאורגנת לכל דבר שמטרתה הפלת שלטון הליכוד, ולכאורה יש פה עבירה פלילית", הסביר.

כהן, ועמו קבוצה של עשרה פעילי ליכוד נוספים, בהם יורם יזדי מירושלים, הגישו אתמול עתירה לבית הדין של הליכוד בדרישה לפסול לאלתר 29 חברים בקבוצת "הליכודניקים החדשים" שכבר התפקדו לליכוד. העותרים טוענים כי המתפקדים החדשים נטלו חלק בהפגנות בפתח תקווה מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה, ובכך סייעו ל"השחרתו של ראש הממשלה ברוח הסיסמה שצולמה בפתח תקווה 'ביבי אשם עד שתוכח חפותו'".
 
עוד נכתב בעתירה כי "תנועת הליכוד היא תנועה דמוקרטית ששעריה פתוחים לכל מי שמזדהה עם השקפתה, אך פתיחות אינה אנרכיה. חבר תנועה, שמשתף פעולה בהכפשתו המאורגנת של יו"ר התנועה וראש הממשלה מטעמה ופועל יחד עם יריביה הפוליטיים והאידיאולוגיים, מאבד את זכותו להיות חבר התנועה".עתירה דומה הגיש לבית הדין של הליכוד גם עו"ד אבי ויסולי, יו"ר נאמני ארץ ישראל בליכוד.

פעיל הליכוד אלידור כהן (במרכז) עם ח"כ דוד ביטן. צילום: פייסבוק
פעיל הליכוד אלידור כהן (במרכז) עם ח"כ דוד ביטן. צילום: פייסבוק


ויסולו דורש בעתירתו להתנות את כל הטפסים שהתקבלו מצד מצטרפים חדשים למפלגה עד לאחר תיקון שיכלול את רשימות כל התנאים וכל מטרות הליכוד, כולל הכרה בזכותו של העם היהודי על ארץ ישראל כולה והחלת הריבונות עליה. על פי הצעתו, רק מי שיחתום ידנית על טופס ההתפקדות המתוקן יוכל להיחשב כחבר ליכוד, אך יוכל להצביע למוסדות המפלגה או בפריימריז רק לאחר תקופת המתנה שבין 16 ל־24 חודשים.
 

בתוך כך, פעילי המטה נגד "הליכודניקים החדשים" מפעילים לחץ על חברי סיעת הליכוד בכנסת ובממשלה להתנער בפומבי מאנשי הקבוצה, ומזהירים כי לא יצביעו בעתיד עבור מי שיתמוך בהם או אף ייפגש איתם. במכתב שנשלח אתמול לכל חברי סיעת הליכוד מטעם מטה הפעולה נגד "הליכודניקים החדשים" נכתב כי "כפי שבטח אתם כבר יודעים, השיח הציבורי בשבועיים האחרונים כמעט כולו מתמקד בתופעה שנקראת 'הליכודניקים החדשים'. זוהי תופעה פסולה של אנשי שמאל שהחליטו להתפקד למפלגה כדי להכניס חברי כנסת עם אג’נדה שלא תואמת את ערכי הליכוד, וכל זאת תוך שאינם מתכוונים בכלל להצביע 'מחל' בקלפי".
 
פעילי המטה הגדירו את התפקדות "הליכודניקים החדשים" כ"פגיעה בדמוקרטיה ובערכי התנועה", והוסיפו אזהרה לחברי הסיעה שלפיה "אנו, חברי הליכוד, מגנים בתוקף כל ח"כ או שר שייפגש עם אנשים מהקבוצה הזאת ולא נתמוך בו בפריימריז הקרובים. אנו דורשים מכל חברי הסיעה להתנער מקבוצה זאת בגלוי, ורק מי שיעשה כן - נתמוך בו", הדגישו.
 
למכתב צורפה רשימה של חברי כנסת  שתומכים עד כה במאבק נגד "הליכודניקים החדשים" - דוד ביטן, נאוה בוקר, מירי רגב, אורן חזן, מיקי זוהר, יואב קיש, אמיר אוחנה, דודי אמסלם וציפי חוטובלי - והם קוראים ליתר שרי וחברי הכנסת של הליכוד ללכת בעקבותיהם.