בעקבות תמיכתו של שר התקשורת, חבר הכנסת איוב קרא, בעונש מוות למחבלים, שוחחו איתו הבוקר (שני) נסים משעל, דרור רפאל וספי עובדיה, בתכניתם ב-103FM. במסגרת דבריו, חזר קרא על עמדתו, לפיה "טרוריסט הוא טרוריסט, מקומו בקבר". הוא הוסיף כי "כשקיים סיכון שאני אמות אני מעדיף שאמא של המחבל תבכה ולא אמא שלי".



"מי שלא מבין שמקומו של מחבל בקבר ימשיך להשתעשע בחוקי היסוד של מדינת ישראל, שנועדו לאזרחי ישראל כדי שהם יוכלו להתנהל על בסיס דמוקרטי חוקי", הסביר קרא, שהוסיף: "חוקי היסוד לא לקחו בחשבון את הטרוריסטים. צריך כאן התנהלות נכונה בכדי לגדוע את הטרור. אין דרך אחרת. מי שבא להרוג אותך צריך להכניס אותו לקבר. צריך להתאים את החוקים של ישראל כדי לנצח את הטרור. 'הקם להרגך השכם להורגו'".



לדבריו, "יש מידתיות לכל דבר וכל מקרה לגופו. כשקיים הסיכון שאני אמות או הוא, אני מעדיף שאמא שלו תבכה ולא אמא שלי. אם נמשיך להתעסק במחבואים אנחנו לא נפתור את הבעיה".



 


מלבד זאת, הוא שיתף את המאזינים באובדניו: "אני נגוע בשכול, אין לי אחים. אני עושה כל מאמץ להביא שלום ואני צמא לו. אני עושה מאמצים מעל ומתחת לרדאר. אני לא רוצה ששום אם בישראל תבכה בגלל שיקול דעת מוטעה. הגיע הזמן שנחזיר את כושר ההרתעה לצה"ל שיוכל לטפל בכל מי שמהווה סכנה קיומית עליך. אנחנו צרכים לשנות את החקיקה. מי שבא להרוג אותך צריך מהר להרוג אותו. אני חושב שחיילי צה"ל אינם רוצחים וצמאי דם. לא צריך לקחת צ'אנס שהם יהרגו".

השר אף התייחס להפגנות בפתח תקווה, כשאמר: "יש הבדל גדול בין למחות על החלטה פוליטית לבין הניסיון להיות החוקר, השופט, המעמיד לדין והתליין. אלו דברים שמנסים לעשות אותם בהפגנות הללו בכיכר העיר. אני חושב שחזקת החפות היא שם דבר, וכל עוד יש מערכת של שלטונות החוק, כולל מערכת המשפט שמתקיימת, אין סיבה להפגין. אתה ראית שמחאו פעם נגד הפרשת העמותות של ברק או בפרשות של אולמרט? מעולם לא הפגינו נגד יועץ המשפטי לממשלה בדבר שהוא לא הכריע".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן