האם הסאגה הגיעה לסיומה? בליכוד הוחלט היום (שני) לבטל את העתירה שהוגשה נגד אסנת מידן, מפעילת קבוצת הווטסאפ "נסיכי הליכוד החזקים", לאחר מכתב הבהרה והתנצלות ששלחה ליו"ר הקואליציה דוד ביטן. מידן אמרה למעריב בעקבות ההתרחשויות כי "לא הייתה לי כוונה לפגוע במפלגה ובעומד בראשה".



כזכור, במסגרת הצעדים שנעשו בליכוד נגד חברי מפלגה הפועלים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, במקביל לפעולה לסילוק ה"ליכודניקים החדשים", הוגשה לבית הדין של הליכוד עתירה הדורשת להפסיק לאלתר את חברותה של אסנת מידן בטענה כי היא משתתפת בהפגנות השמאל בפתח תקווה ובכך פוגעת בשמו של יו"ר הליכוד וראש הממשלה בנימין נתניהו ומסייעת להכפישו ברבים.



העותרים אלידור כהן, חבר ליכוד מסניף ערד ויורם יזדי, חבר ליכוד מסניף ירושלים, דרשו מבית הדין של הליכוד להפסיק לאלתר את חברותה של אסנת מידן כחברת תנועת הליכוד. במקביל נעשתה פנייה למנכ"ל הליכוד צורי סיסו ו ליו"ר הקואליציה דוד ביטן לאסור על מידן להשתמש במותג "ליכוד" בקבוצות הווטסאפ שלה.


רה"מ נתניהו. "לא התכוונתי לפגוע בעומד בראש הליכוד". צילום: פלאש 90
רה"מ נתניהו. "לא התכוונתי לפגוע בעומד בראש הליכוד". צילום: פלאש 90


יש לציין שקבוצת הווטסאפ "נסיכי הליכוד החזקים" היא קבוצת פופולרית שחברים בה חברי מרכז, פעילי ליכוד וגם אנשי תקשורת והיא משמשת מוקד לחברי ליכוד, המותחים ביקורת על התנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בכל הקשור לחקירותיו. בין החברים הבולטים בקבוצה גיל שמואלי, יו"ר נאמני חרות בליכוד, שדורש מנתניהו לצאת לנבצרות אם וכאשר יוגש נגדו כתב אישום.

בעתירה שהוגשה היום נאמר כי "אסנת מידן היא חברת הליכוד והיא משתתפת באופן פעיל במיוחד בהפגנות בפתח תקווה. גב’ מידן משתפת פעולה עם מהלך חמור כשלעצמו, קרי הפעלת לחץ על מערכת אכיפת ה חוק כדי להפליל ראש ממשלה. מאחר והמהלך החמור הוא פוליטי לחלוטין ומובל ע"י אישים פוליטיים מובהקים, הרבי שגב’ אסנת מידן מסייעת ליריבי הליכוד בפועלם להפיל את ממשלת הליכוד".

העותרים ציטטו את סעיף 21 ו’ בחוקת הליכוד, הקובע שתופסק חברות בתנועה של חבר הליכוד אשר הקים מפלגה אחרת או הצטרף או פעל או סייע סיוע של ממש לרשימה או למפלגה המתחרה לליכוד או הזדהה עם אחד מאלה, והכל בלא קבלת אישור מהתנועה".

יו"ר הקואליציה. העתירה בוטלה בעקבות המכתב שהועבר אליו. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
יו"ר הקואליציה. העתירה בוטלה בעקבות המכתב שהועבר אליו. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90


לטענת העותרים, "גב’ מידן פועלת ומסייעת סיוע של ממש לא רק למפלגה מתחרה לליכוד, אלא פועלת ומסייעת למחנה השמאל, יריבו האידיאולוגי של הליכוד, בפעולתו להפיל ממשלת ליכוד".

לאחר הגשת התלונה הגישה מידן תלונה במשטרה בשל איומים על חייה לאחר שאחד מחברי הליכוד הציע "לזרוק אותה לים" וכי זכותה להתבטא נגד השחיתות. היא הסבירה כי הגיעה להפגנות בפתח תקווה כדי לסקר אותן לצורך קבוצות הווטסאפ שהיא מפעילה.

מאז הגשת העתירה פנו מספר חברי מרכז, בהם יאיר אילני, מזכיר סניף הליכוד בפתח תקווה, לח"כ ביטן וביקשו למשוך את התלונה. לדברי אילני ח"כ ביטן וגם העותרים נענו לבקשה לאחר שמידן כתבה מכתבה שבו הסבירה את נוכחותה בהפגנות בפתח תקווה, אמרה כי לא הייתה לה כוונה לפגוע בראש הממשלה, התנצלה אם פגעה במישהו והתחייבה שלא לפעול עוד בפומבי נגד ראש הממשלה ויו"ר התנועה.

בתגובה אמרה מידן למעריב: “כתבתי מכתב שבו הסברתי כי לא הייתה לי כוונה לפגוע בליכוד ובעומד בראשו. הייתי חברת ליכוד במשך עשרות שנים ואני ממשיכה להיות חברה בליכוד ואני מקווה שהפרשה מאחורי". יצוין כי בפני בית הדין של הליכוד עדיין מונחות עתירות כנגד פעילי ליכוד אחרים שהשתתפו בהפגנות בפתח תקווה.