ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש היום (רביעי) עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. לקראת הפגישה שוחחו הבוקר ניסים משעל, דרור רפאל וספי עובדיה, בתוכניתם ב-103FM, עם שר השיכון וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, יואב גלנט (כולנו), שאמר כי "סופה שיעית שוטפת את המזרח התיכון". לדברי האלוף במיל' גלנט, איראן מנסה להשלים קשת שתחבר בין המפרץ הפרסי לבין הים התיכון באמצעות מיליציות שיעיות תחת כנפיים רוסיות. "הסכנה היא הקמת מפקדה איראנית עם זרוע אחת בלבנון וזרוע שנייה ברמת הגולן ואפשרות שיעבור נשק מפר איזון", אמר.





ישראל מבחינה בהיערכות האיראנית בשטח?
"הרוסים משתמשים באיראנים ובשיעים על מנת לא לסכן את החיילים שלהם. זה אינטרס שלהם. הם לא נגדנו. יש בסוריה לוחמים איראניים רבים, יש בניין כוח ואנחנו מכירים את הדינמיקה. האיראנים עשו מהלכים דומים בשנות ה-80 בלבנון ובשנים האחרונות בעיראק".



"הסיכון הוא שלמעשה סמוך לישראל נוצר בסיס איראני. יש א-סימטריה משום שהעורף האיראני נמצא 1500 ק"מ מישראל. היכולת האיראנית להטריד את העורף הישראלי היא ברורה".



גלנט נשאל איזה מנוף לחץ יכול נתניהו להפעיל על פוטין. על כך אמר גלנט כי "כשמדברים על מעצמות, ראוי שנדע את מקומנו. אין מקום לביטויים כמו מנופי לחת או שרירים, אבל צריך להבין שאף שחקן במזרח התיכון, בעיקר הסונים, לא יכול להיות בטוח מהנוכחות השיעית".



עוד אמר השר, כי בסופו של דבר, לאחר סיום המלחמה בסוריה, יהיו ויכוחים בין מוסקבה לטהרן על חלוקת השלל במדינה. "שם אנחנו צריכים להיות", אמר.



גלנט גם נשאל האם הנשיא טראמפ הפקיר את ישראל בכל הנוגע לסוריה. לדבריו, מדובר על תהליכים ארוכי טווח. "הממשל מבין היטב את הדברים, ולראיה שינוי הקו האמריקאי לאחר שגיאה מתמשכת של ממשל אובמה, שלמעשה העלה את השיעים והאיראנים מדרגה ודחקו את העולם הסוני המתון". השר סייג ואמר כי "בין העובדה שוושינגטון מבינה את המצב לבין מוכנות לעשות דברים יש פער".