ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש אתמול עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין ודן עמו בחשש לאיום האיראני. השר זאב אלקין ממפלגת 'הליכוד', שנכח בפגישה, שוחח הבוקר (חמישי) עם אילה חסון ב-103FM והתייחס לשיחת שני המנהיגים: "מהרגע שהרוסים נכנסו לסוריה, נתניהו היה הראשון שהבין שיש פה מציאות חדשה, נסע למוסקבה וקבע עם פוטין כללי משחק ששני הצדדים עמדו בהם מאד יפה עד היום".





"אנחנו בפתח תקופה חדשה", אמר השר להגנת הסביבה. "פעם אמרו לנו שמהחביתה הזו אי אפשר לעשות ביצה. מי שאמר זאת על סוריה טעה. המצב הוא שונה היום ואנחנו מזהים רצון איראני להשתמש בסוריה כבסיס כנגד מדינת ישראל. אנחנו לא מוכנים לזה".



לדברי אלקין, "ארצות הברית היא שחקן חשוב ולכן פתחנו במאמץ לעצור את שקורה בסוריה ונפגשנו ראשית כל עם הממשל בארצות הברית. המשלחת הישראלית דווקא יצאה מרוצה מהפגישה הזו. גם הרוסים מדברים עם האמריקאים על ההסדרה. בסוריה היו איראנים וחיזבאללה גם בעבר. קבענו קווים אדומים עם חוקים מאד ברורים שכמובן שאיראן לא אהבה אותם. לא אפשרנו לאיראן לתת נשק לחיזבאללה ולחמם את רמת הגולן. בסופו של דבר עמדנו על שלנו. מכל הנסיעות לרוסיה נהיו תוצאות מעשיות מאד חשובות מבחינתנו וגם הנסיעה הזו לא הייתה חריגה. בטיסה חזור ניתחנו את מה שהיה, ראש הממשלה היה במיטבו".



על חקירות ראש הממשלה, המלחמה בתקשורת ותפקודו של ראש הממשלה, אמר אלקין: "לא התעסקנו בנושא. יש לנו בליכוד גיבוי מלא לראש הממשלה, אנחנו לא כמו במפלגת העבודה. אנחנו מגבים את המנהיג שלנו. במפלגת העבודה קבעו עוד לפני הפריימריז לקבור את הרצוג בעקבות החקירות שעבר.



אלקין גם התייחס לשאר בכירי הליכוד, שאולי רוצים להחליך את ראש המשלה  בראשות התנועה: "אני בקשר טוב עם כל בכירי הליכוד, גדעון סער ביניהם, ואני יכול לומר לך שנתניהו הוא מנהיג בלתי מעורער של הליכוד. מי שרוצה לקבור אותו יצטרך לחכות הרבה זמן. אם יוגש כתב אישום יש לפעול על פי החוק".



עריכה: איתמר זיגלמן