מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש שנכנס לתפקידו בתחילת השנה ינחת היום (ראשון) בישראל לראשונה ויערוך סיור של שלושה ימים באזור. בין היתר יבקר בירושלים, ברשות הפלסטינית ואולי גם בעזה.  גוטרש יחל את ביקורו ביד ושם, מחר בשעה 08:00 יערוך שם סיור בן שעה וחצי בסופו גם יישא דברים. משם ימשיך גוטרש לפגישה עם נשיא המדינה ראובן ריבלין ובשעה 12:00 ייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים.



בנוסף לכך, סגנית שרת החוץ, ח"כ ציפי חוטובלי אמרה כי גוטרש ייפגש עם משפחות החיילים הנעדרים הדר גולדין ואורון שאול, וכן עם משפחתו של האזרח הישראלי שמוחזק בעזה, אברה מנגיסטו. עם זאת, בלשכת רה"מ מסרו לנציגי המשפחות כי המזכ"ל עשוי להיפגש בנפרד עם משפחות החיילם הנעדרים ועם משפחות האזרחים הנעדרים. נושא השבויים והנעדרים אף צפוי לעלות בפגישה עם נשיא המדינה ריבלין. משפחת שאול אישרה את דבר הפגישה אך ציינה שככל הידוע לה היא תתקיים מחר וזאת בשונה מדבריה של חוטובלי שאמרה שהמפגש ייתקיים עוד היום.



בשעה 18:00 יבקר המזכ"ל במוזיאון ישראל מלווה בראש הממשלה בנימין נתניהו בתערוכה מיוחדת העוסקת בחדשנות. בין לבין ייפגש מזכ"ל האו"ם עם בכירים בצמרת ההנהגה הישראלית. בין היתר ייפגש גם עם יושב ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, במלון קינג דיוויד בירושלים. בפגישה צפוי הרצוג להתייחס לנושא החיילים והאזרחים החטופים בשבי החמאס בעזה, להתעצמות איראן ושלוחותיה בגבול סוריה - ישראל ולמצב המדיני מול הפלסטינים.

יום שלישי יוקדש לביקור ברשות הפלסטינית, בשעות הבוקר יפקוד גוטרש את קברו של יאסר ערפאת במוקטעה ולאחר מכן ייפגש עם הנשיא ראמי חמדאללה. בשעות אחה"צ יקבל סקירה על פרויקטים שונים של האו"ם ברשות הפלסטינים ביניהם של יוניצ"ף, קרן החירום הבינלאומית למען ילדים, שמפעילה פרויקטים למניעת אלימות בתוך המשפחה. בשעה 14:30 תתקיים ברמאללה מסיבת עיתונאים בהשתתפותו. 

גוטרש עם דני דנון. צילום: דוברות משלחת ישראל לאו"ם
גוטרש עם דני דנון. צילום: דוברות משלחת ישראל לאו"ם
ביום רביעי, ישנו רצון לאפשר למזכ"ל האו"ם לבקר גם ברצועת עזה, כך מסר גורם בנציגות האו"ם באזור, אך עקב הנחיות ביטחוניות העניין נמצא בבחינה. באותו יום יערוך המזכ"ל טיסה בשמי הארץ ובשעה 13:00 הוא צפוי לשאת נאום בבית התפוצות. 
גוטרש, לשעבר ראש ממשלת פורטוגל נכנס לתפקידו ב- 1 בינואר השנה, באפריל אמר כי הקריאה לשלילת זכותה של ישראל היא אנטישמית. מאידך בחודש יוני, בציון 50 שנה למלחמת ששת הימים שלח המזכ"ל איגרת מיוחדת בה כתב "כיבוש הגדה המערבית, מזרח ירושלים, רצועת עזה והגולן הסורי גירש מאות אלפי פלסטינים וסורים, וגזר תנאים הומניטריים קשים לפלסטינים" וגם הוסיף כי "דורות על גבי דורות של פלסטינים צמחו ונולדו במחנות פליטים צפופים, וחיים בעוני מחפיר ללא כל תקווה לחיים טובים יותר עבור ילדיהם".

בסוף אותה איגרת קרא לשני הצדדים לא לוותר על המטרה של השגת השלום וציין כי כבר ב-1947 הכיר האו"ם בהקמתן של שתי מדינות. לדבריו, מדינת ישראל נולדה ב1948 ואילו העולם עדיין ממתין ללידתה של המדינה הפלסטינית.