בין פגישותיו המדיניות נערכו היום (שני) שתי פגישות בין מזכ"ל האו"ם לבין משפחתו של החייל שמקום קבורתו לא נודע אורון שאול, והפגישה השנייה עם משפחות האזרחים המוחזקים בידי חמאס הישאם שעבאן א-סייד ואברה מנגיסטו. משפחתו של הדר גולדין לא הגיעה מאחר ובעוד שבועיים הם צפויים להיפגש עם המזכ"ל בעצרת האו"ם בניו יורק.



אימו של החייל אורון שאול אמרה לאחר הפגישה כי היא אינה יכולה לומר שהיא אופטימית: "אני מקווה שאני אהיה אופטימית, כרגע אני לא יודעת, אני אראה בהמשך הדרך אם יש תוצאות" 


אגרנש מנגיסטו, אימו של אברה למזכ״ל האו״ם לקראת ביקורו ברצועת עזה: ״אני מבקשת ממך שלא תצא מרצועת עזה בלי אות חיים מבני - אברה, ודרישה מהחמאס לשחרורו המיידי".

אילן גשאו מנגיסטו, אחיו של אברה אמר ל"מעריב" כי גוטרש הראה נכונות לסייע להם: "הוא העלה בשיחה כיוונים רבים דרכם הוא ינסה לפעול כדי לקבל מידע על אברה ועל האזרח הנוסף ואותות חיים. דרך מדינות וגורמים בינלאומיים המסייעים לרצועת עזה. הוא הזכיר את הדרך הקטארית" אילן מנגיסטו שואב תקווה מהעובדה כי גוטרש הוא פעיל זכויות אדם וזכויות הפליטים והמהגרים וכי בעזרת מעמדו יוכל להביא לפתרון. מנגד אומר אילן כי כוחו של האו"ם מוגבל ועל ממשלת ישראל להפעיל סנקציות נגד עזה:" לא ייתכן שהאסירים פה זוכים לביקור של הצלב האדום ולביקורי משפחות בכל שבוע ועל האזרחים שלנו אין שום מידע אין כאן הדדיות והגינות. הממשלה הייתה צריכה לעשות צעדים חריגים. לאו"ם יש ערוצים דיפלומטיים יותר". 


בפגישה בין גוטרש לראש האופוזיציה אמר לו יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג: "חמאס מתעלל במודע במשפחות ומפר את כל זכויות האדם הבסיסיות על ידי אי מסירת מידע על מצב החטופים ומניעת גישה של הצלב האדום אל מקום מסתורם. אנו דורשים ממך להפעיל את מלוא כובד משקלו של האו"ם למעשה הומניטרי וצודק.