אחרי למעלה משנה, הותרה עליית חברי כנסת להר הבית. חבר הכנסת יהודה גליק (ליכוד) היה הראשון שניצל את הפיילוט שעורכת המשטרה ועלה הבוקר (שלישי) והגיע לאתר הקדוש. אחריו עלתה להר גם יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם רפאלי. במהלך הביקור מלמלה חברת הכנסת פרק תהלים והשוטרים ביקשו ממנה להפסיק.


ח"כ גליק עולה להר הבית
עם רדתו מהר הבית, אמר ח"כ גליק כי "מהמקום הזה אני שולח תפילה וברכה לראש ממשלתנו שיצליח בעשייה שלו בכל מה שהוא עושה למען מדינת ישראל. שה' יעזור לו ולאשתו לצאת מכל התסבוכות והחקירות כי אנחנו צריכים אותו חזק. הוא ראש ממשלה נהדר ואנחנו רוצים שימשיך להיות עוד יותר טוב. מכאן אני מברך אותו ואת משפחתו".
ח"כ גליק מדבר בצאתו מהר הבית


כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט בעקבות התייעצות עם המשטרה וגורמי ביטחון לקיים מחר פיילוט בן יום אחד שבו יתאפשר לח"כים יהודים לעלות להר הבית וח"כים ערביים יוכלו לבקר במסגדים. הפיילוט אינו חל בשלב זה על שרים, מה שגרם לכך ששר החקלאות אורי אריאל (הבית היהודי) הודיע שיגיש בג"ץ על האיסור. 
ח״כ אחמד טיבי, יו״ר ועדת אלקודס ברשימה המשותפת אמר: "חברי הכנסת מהרשימה המשותפת לא יגיעו היום למסגד אל אקצא במסגרת הפרובוקציה והתנאים של נתניהו ומשטרת ישראל. חברי הכנסת הערבים ייכנסו מתי שהם רוצים ולא מתי שנתניהו יירצה, כך היה בעבר וכך יהיה בעתיד". 
 
על מה שמכונה פיילוט הוסיף ח"כ טיבי: "הח"כים הערבים נכנסים לבית ולמסגד שלהם אבל הח"כים הקיצונים מימין מתפרצים למסגד בחסות ממשלת ישראל ומשטרתה, והם אלה אשר דורשים לשנות את הסטטוס קוו ולאפשר להם להתפלל ברחבת המסגד. העולם כולו רואה מי מסית, מי מתלהם כמו גנב בלילה, ומי מתנהג באופן מחושב ואחראי כבעל בית שהמסגד שייך לו".

ח"כ שולי מועלם רפאלי בהר הבית. צילום: ארנון סגל
ח"כ שולי מועלם רפאלי בהר הבית. צילום: ארנון סגל


בהתאם להנחיות קצין הכנסת, על חברי הכנסת נאסר לשאת נאומים על ההר, כמו גם לדבר עם התקשורת. קצין הכנסת גם הדגיש כי הפרה של תנאי מהתנאים שציין או של כללי הביקור בהר הבית וכן של הנחיות המשטרה עלולות להכביד על ביצוע הפיילוט ולגרום לאי נעימות שרצוי להימנע ממנה נוכח הרצון לשמור על כבוד חברי הכנסת כנבחרי הציבור ועל כבוד המקום. 

מנגד, נערכה במקום הפגנה של פעילי תנועת שלום עכשיו, סמוך לשער המוגרבים. הפעילים הניפו שלט שעליו נכתב "משוגעים, רדו מההר" והשמיעו קריאות כנגד החלטת ראש הממשלה לאפשר לחברי הכנסת לעלות להר במסגרת הפיילוט החדש.
.
מהתנועה נמסר כי "הר הבית הוא המקום הנפיץ ביותר במזרח התיכון וחבל שחברי כנסת הופכים אותו לזירה של הפגנות ופרובוקציות. לו נתניהו היה מנהיג שקול ואחראי הוא היה לא היה נכנע ללחצים ומאפשר את הפיילוט הזה אך כנראה הוא שהוא שקוע עמוק בחקירות ואינו מסוגל לעמוד בפני צמד פרובוקטורים מהספסלים האחוריים. הוא אינו כשיר לכהן בתפקידו".