עיתון פראבדה , הנחשב לשופרו של הממשל ברוסיה מביא הבוקר (שלישי) עדויות מתוך הפגישה שנערכה בין ראש הממשלה נתניהו ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין לפני כשבוע. על פי עדי ראייה שנכחו בפגישה, "ראש הממשלה נתניהו היה יותר מדי רגשני ואפילו קרוב לפאניקה". לדבריהם, נתניהו תיאר לנשיא פוטין תמונה אפוקליפטית שתתרחש אם העולם לא יתגייס לעצור את איראן, שמעוניינת בהשמדת ישראל.

עוד מתואר בעיתון כי נתניהו שרטט בפני פוטין את המהלך שאיראן מבצעת בסוריה וקרא לו "השתלטות זוחלת" הוא גם ציין את העובדה כי איראן מספקת לחיזבאללה נשק בחסות המלחמה בסוריה. 

פוטין ונתניהו. צילום: שגרירות ישראל ברוסיה
פוטין ונתניהו. צילום: שגרירות ישראל ברוסיה

 

עפ"י הנוכחים בשיחה, הנשיא הרוסי לא התרגש במיוחד מהסקירה של נתניהו ונותר "קר רוח". הוא גם הוסיף כי "איראן היא בעלת ברית אסטרטגית של רוסיה במזרח התיכון. אך גם ישראל היא שותפה חשובה עבור רוסיה באזור".  

העובדה כי העיתון נחשב למשרת של פוטין יכולה אולי להעיד כי פרסום הכתבה לא הגיע ללא אישור הקרמלין. המאמר מסתיים במסקנה לפיה נתניהו נכשל בניסיונות השכנוע כלפי הנשיא הרוסי על כך ש"יש צורך לעצור את ההתפשטות האיראנית בסוריה" ובשורה התחתונה פוטין הבהיר כי ישראל היא מדינה ידידותית עבור רוסיה, אך לא תל אביב תלמד את הקרמלין כיצד לעצב את המדיניות הרוסית במזרח התיכון