נשיא צרפת עמנואל מקרון יבקר לראשונה בישראל בשנה הבאה, כך הוא אמר היום (שלישי) בכינוס של הסגל הדיפלומטי הצרפתי בארמון האליזה. בנוסף לביקור בירושלים, יגיע הנשיא הצרפתי גם לרשות הפלסטינית, ירדן ולבנון, במטרה לנסות לסייע לקדם את תהליך השלום במזרח התיכון. "נמשיך את המאמצים שלנו עם האו"ם למצוא להגיע לפתרון שתי המדינות שחיות זו לצד זו בגבולות מוכרים על ידי הקהילה הבינלאומית, עם ירושלים כבירת שתי המדינות".


בחודש שעבר ביקר ראש הממשלה בנימין נתניהו בצרפת, ונפגש עם מקרון. בהתייחסות לתהליך השלום, אמר נשיא הרפובליקה כי הוא תומך בחידושן של שיחות השלום בין ישראל לפלסטינים על מנת להגיע לפתרון שתי מדינות שמבוססת על קווי 67. מקרון אמר כי הבהיר לנתניהו את עמדת צרפת בנושאים שבמחלוקת בין ישראל לפלסטינים: "אני מודע לדאגות של ישראל לגבי חיזבאללה בדרום לבנון, ומעוניין לפתור זאת קודם כל בצורה דיפלומטית. אנחנו מאוחדים במלחמה שלנו נגד ארגוני טרור". 

ראש הממשלה נתניהו במפגש אמר כי "ישראל וצרפת הן שתי בעלות ברית דמוקרטיות חזקות. אנחנו חולקים רצון משותף לראות שלום במזרח התיכון. הבהרתי באופן ברור שעל מנת שזה יקרה, הפלסטינים צריכים קודם כל להכיר במדינה יהודית בכל גבול שהוא".
שני האיש שוחחו גם על סוגיית הגרעין האיראני ומקרון אמר אז כי צרפת תמשיך לעמוד על המשמר בכל הנוגע להסכם הגרעין עם הרפובליקה האסלאמית.  בכנס השגירירם הוא התייחס גם לנושא זה, ואמר כי אין אלטרנטיבה להסכם. במסר שכוון לנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, שהורה לבחון את ביטול ההסכם וכינה אותה "העסקה הגרועה ביותר אי פעם", אמר מקרון כי מדובר בהסכם טוב. 
"אין אלטרנטיבה להסכם", אמר הנשיא. "בהקשר של מה שנחנו חווים, ההסכם הוא מה שמאפשר לנו לקיים יחסים מועילים ודו שיח עם איראן.