"אנו תוהים האם כספי הארגון מיועדים כדי להכשיר את הרצח הבא? האם לא הגיע העת להפסיק את התערבותו הבוטה של הארגון בנעשה בתוככי מדינת ישראל". כך כתבו היום (שלישי) עשרות משפחות שכולות למזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש. המשפחות דורשות להפסיק את העברת הכספים לארגוני הדה לגיטימציה המגינים בבג"ץ על מחבלים ובני משפחותיהם.



"ארגון האומות המאוחדות מוביל בשנים האחרונות את המימון והתמיכה לארגונים אשר מובילים את הלוחמה המשפטית נגד ישראל. לוחמה זו הפכה לגורם מועדף במאבק נגד מדינת ישראל", כתבו המשפחות והוסיפו כי לאחר הכישלונות להשמיד את המדינה היהודית באמצעות מלחמות, "נראה כי תמיכה בלוחמה המשפטית היא תמיכה דה פקטו בחיסולה של מדינת ישראל".



המשפחות טוענות עוד, כי "שני הארגונים המובילים בישראל את ההגנה על מחבלים ובני משפחותיהם, 'המוקד להגנת הפרט' ו'עדאלה', קיבלו בשנים האחרונות מעל לשני מיליון שקלים מהאו"ם. אנו תוהים האם כספי הארגון מיועדים כדי להכשיר את הרצח הבא? האם לא הגיע העת להפסיק את התערבותו הבוטה של הארגון בנעשה בתוככי מדינת ישראל".



מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש בפגישתו עם ראש הממשלה נתניהו. צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ
מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש בפגישתו עם ראש הממשלה נתניהו. צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ



מירב והרצל חג'אג', הוריה של סגן משנה שיר חג'אג' ז"ל שנרצחה בפיגוע בארמון הנציב בתחילת השנה, היו בין מובילי המכתב למזכ"ל האו"ם. לדבריהם, "במדינת ישראל מתקיימת תעשייה המתפרנסת מרצח של יהודים. שני הארגונים מייצגים את אותם מחבלים שפלים שרצחו את יקירינו ובעזרת סכומי כסף משמעותיים אותם הם מקבלים מהאו"ם וממשלות אירופה הם מכשירים את הרצח הבא. האם יש אבסורד גדול מזה?".



"לא יעלה על הדעת שהאו"ם מתקצב את אותם הארגונים במיליוני שקלים", הוסיפו ההורים ותהו: "מה היה קורה אילו מדינת ישראל הייתה מממנת הגנה משפטית ונותנת משכורת חודשית למבצעי הפיגועים האחרונים בספרד ובמדינות אירופה האחרות? עשרות משפחות שכולות כבר חתמו על מכתב זה בדרישה להבהיר למזכ"ל האו"ם כי דם ילדינו איננו הפקר".



יו"ר תנועת "אם תרצו", מתן פלג, שמלווה את המשפחות השכולות אמר כי "לא יעלה על הדעת שהאו"ם יממן בתוך מדינת ישראל ארגוני דה-לגיטמציה המגנים על מחבלים ובני משפחותיהם בבתי המשפט.". לדבריו, אגף המחקר של תנועת 'אם תרצו' מצא שבשנים האחרונות העביר האו"ם מעל ל-11 מיליון ש"ח לארגוני דה-לגיטימציה ישראלים. מאבקן של המשפחות השכולות צודק מאין כמותו והוא אינו רק מאבק על הצדק כי אם מאבק על הדמוקרטיה הישראלית בכללותה".



"אנו מצפים ממזכ"ל האו"ם החדש להפסיק את החרפה בה הארגון שהוא עומד בראשו מממן הגנה על רוצחי ישראליים", הוסיף פלג. "יש להפסיק לאלתר את תאטרון האבסורד בו האו"ם הוא אחד מהשחקנים הראשיים בו".