הממשלה הירדנית גינתה היום (שלישי) את מה שהיא כינתה "התפרצות" שני חברי כנסת ישראלים למסגד אל אקצא והר הבית בחסות המשטרה. שר ההסברה מוחמד אל מומני אמר כי החלטת ראש ממשלת ישראל נתניהו להסיר את האמברגו מביקורי ח"כים למסגד אל אקצה היא בלתי אחראית ועלולה להביא להסלמה ומתיחות עם המוסלמים בעולם. זאת, לאחר שהיום, אחרי למעלה משנה, עלו ח"כ יהודה גליק ושולי מועלם רפאלי למקום הקדוש. 

הוא הוסיף כי הירדנים מצפים למאמצים בינלאומיים ובמיוחד אמריקאים, על מנת להשיב את המו"מ הישראלי- פלסטיני על מנת להשיג שלום על בסיס ההחלטות הבינלאומיות ולא החלטות כמו עלייה להר.  
מומני כינה את ישראל "הכח הכובש במסגד אל אקצא". לדבריו, יש למנוע את הפרובוקציות של הקיצונים כלפי המקום הקדוש. 

היום, אחרי למעלה משנה, הותרה עליית חברי כנסת להר הבית. חבר הכנסת יהודה גליק (ליכוד) היה הראשון שניצל את הפיילוט שעורכת המשטרה והגיע לאתר הקדוש. אחריו עלתה להר גם יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם רפאלי. במהלך הביקור מלמלה חברת הכנסת פרק תהלים והשוטרים ביקשו ממנה להפסיק.

ח"כ שולי מועלם רפאלי בהר הבית. צילום: ארנון סגל
ח"כ שולי מועלם רפאלי בהר הבית. צילום: ארנון סגל


עם רדתו מהר הבית, אמר ח"כ גליק כי "מהמקום הזה אני שולח תפילה וברכה לראש ממשלתנו שיצליח בעשייה שלו בכל מה שהוא עושה למען מדינת ישראל. שה' יעזור לו ולאשתו לצאת מכל התסבוכות והחקירות כי אנחנו צריכים אותו חזק. הוא ראש ממשלה נהדר ואנחנו רוצים שימשיך להיות עוד יותר טוב. מכאן אני מברך אותו ואת משפחתו".

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט בעקבות התייעצות עם המשטרה וגורמי ביטחון לקיים מחר פיילוט בן יום אחד שבו יתאפשר לח"כים יהודים לעלות להר הבית וח"כים ערביים יוכלו לבקר במסגדים. הפיילוט אינו חל בשלב זה על שרים, מה שגרם לכך ששר החקלאות אורי אריאל (הבית היהודי) הודיע שיגיש בג"ץ על האיסור. 

ח״כ אחמד טיבי, יו״ר ועדת אלקודס ברשימה המשותפת אמר: "חברי הכנסת מהרשימה המשותפת לא יגיעו היום למסגד אל אקצא במסגרת הפרובוקציה והתנאים של נתניהו ומשטרת ישראל. חברי הכנסת הערבים ייכנסו מתי שהם רוצים ולא מתי שנתניהו יירצה, כך היה בעבר וכך יהיה בעתיד". 
 
על מה שמכונה פיילוט הוסיף ח"כ טיבי: "הח"כים הערבים נכנסים לבית ולמסגד שלהם אבל הח"כים הקיצונים מימין מתפרצים למסגד בחסות ממשלת ישראל ומשטרתה, והם אלה אשר דורשים לשנות את הסטטוס קוו ולאפשר להם להתפלל ברחבת המסגד. העולם כולו רואה מי מסית, מי מתלהם כמו גנב בלילה, ומי מתנהג באופן מחושב ואחראי כבעל בית שהמסגד שייך לו".