הנציגה שלנו באו"ם: שגרירת ארה"ב לארגון האומות המאוחדות ניקי היילי, העבירה מסר חריג למועצה לזכויות אדם של הארגון, לפיו אם תפורסם הרשימה השחורה של חברות שעושות עסקים בשטחי יהודה ושומרון - יופסק המימון של המועצה, או שארה"ב תפרוש ממנה, כך פורסם הערב (רביעי) בערוץ 2. בתוך כך הנציב של המועצה לזכויות אדם, תקף היום את הנשיא טראמפ - וטען כי הוא פוגע בחופש העיתונות ומוביל להסתה. 



בתוך כך, מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, ממשיך בביקורו באזור והיום הגיע לעוטף עזה ורצועת עזה. במהלך הביקור ברצועה, התייחס מזכ"ל האו"ם למצב בה, ואמר כי "אני מאוד מתרגש להיות כאן היום. לרוע המזל, אני עד לאחד המשברים ההומניטריים החמורים שראיתי בשנים שאני עובד עבור האו"ם". הוא הוסיף כי הורה באופן מיידי להעביר 4 מיליון דולר "כדי לתמוך בפעולות אונר"א שעובדת כדי להיטיב עם העם בעזה בנסיבות הטרגיות האלה". גוטרש גם קרא להסיר את המצור על רצועת עזה, כי "כל הצעדים והחומות הורסים את האמון בין הצדדים". 



גוטרש במנהרת טרור של חמאס בעוטף עזה. צילום: דובר צה"ל
גוטרש במנהרת טרור של חמאס בעוטף עזה. צילום: דובר צה"ל

גוטרש אמר במסיבת עיתונאים שנערכה בבית הספר חלב בבית להיה, כי הוא "חולם על מדינה פלסטינית החיה לצדה של ישראל "בשלום, ביטחון ושגשוג". 
עוד אמר גוטרש, כי הוא קרא לאחדות בקרב העם הפלסטיני, והדגיש כי עזה ורמאללה הם שני "חלקים חשובים מאוד מפלסטין". לדבריו, הפתרונות שמוצעים למצב בעזה אינם הומניטאריים. 

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי אמרה בתגובה לדברי המזכ"ל: "סיוע הומניטארי כן, הנצחת הפליטות הפלסטינית לא. הגיע הזמן לפרק את אונר"א כסוכנות לטיפול בפליטים. תושבי עזה אומללים בגלל הנהגת חמאס שנבחרה על ידם. אין שם פליטים על פי הגדרת הפליט הבינלאומית". 

אמש נפגש גוטרש עם אמם של ארבעת רוצחי הישראלים לבית משפחת אבו חמיד, אשר נשלחו בבתי דין צבאיים בישראל ל-19 מאסרי עולם. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית, המזכ"ל אמר למשפחות האסירים, כי "אנו מבינים את הסבל של האסירים הפלסטינים, ונעשה את המגעים עם הנוגעים בדבר כדי להפסיק את סבלם".

גוטרש ביקר גם ביקר במוקאטעה בראמללה, והניח זר פרחים על קברו של יו"ר הרשות הפלסטינית לשעבר יאסר ערפאת. "אעשה הכל כדי לתמוך בתהליך שלום רציני שיביא להקמת שתי מדינות, ובד בבד לשפר את איכות החיים של העם הפלסטיני", אמר גוטרש בתום הביקור. "היו לי רגשות מעורבים כאשר ביקרתי במוזיאון ערפאת – החשוב בהם הסבל של העם הפלסטיני".

ביום שני נועד המזכ"ל עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם נשיא המדינה ראובן ריבלין. ראש הממשלה נתניהו המשיך את מסע ההסברה שלו לגבי האיום האיראני ואמר כי איראן הופכת את סוריה לבסיס של התבצרות צבאית כחלק מהמטרה המוצהרת שלו להשמיד את ישראל. "הרפובליקה האסלאמית בונה מפעלים לייצור טילים בסוריה ובלבנון. זה משהו שישראל לא יכולה לקבל, משהו שהאו"ם לא יכול לקבל", אמר נתניהו. 

נתניהו האשים את את הארגון בראשו עומד האורח הפורטוגלי ואמר כי האו"ם נכשל בכל מה שנוגע לישראל. "ככל שזה נוגע לתפקידו לשמור על המורשת העולמית. אונסק"ו שם ללעג את המורשת הזו". לדברי ראש הממשלה, "האו"ם קיבל מנדט לשאוף לשלום, אך הוא מאפשר לפלסטינים לפזר דברי שטנה במוסדותיו. האו"ם קיבל מנדט לקדם זכויות אדם, אך בפורומים השונים שלו הוא מאפשר למפרי זכויות האדם הגרועים ביותר להאשים את ישראל בהפרת זכויות אדם".