פוליטיקאים מכל קצוות הקשת הפוליטית לא נותרו אדישים לנאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הערב (רביעי) בכנס תמיכה של פעילי הליכוד בו, שבו צוינה גם הרמת כוסית לרגל ראש השנה. במהלך הנאום תקף רה"מ את התקשורת, כשטען כי היא "בזה לבחירת העם ורוצה להפיל את הליכוד", כמו גם את מני נפתלי, כשטען ש"הכה קולגה" בעת שעבד במשכן רה"מ.



נפתלי הגיב להתקפה האישית החריפה של נתניהו עליו לאחר מכן לחדשות 2. "ראש הממשלה בפאניקה, הוא בחקירות, הוא מפחד מההפגנות". על הטענות אמר: "אני אכלתי את האוכל?  בבית משפט יבררו את הכל. סיידוף אמר בפירוש שאני לא יכול לקנות כלום בלי חתימה שלו כל הגרף הזה הוא שקרי. היום כל עובדי בית ראש הממשלה הם עובדי אמון ובתקופה שלי הם היו עובדי קבלן. הם עשו מהלך להראות שההוצאות ירדו אבל הם רק עלו". 

נפתלי הוסיף: "ראש הממשלה בלחץ ממני ולא מאיראן. יש ההסתה נגד אזרח פשוט. אני לא מפחד ואני אלחם עד המוות".


יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי כתב בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר הרשמי שלו: "לא מצוקת הנכים, לא פתיחת שנת הלימודים, לא משבר הדיור ולא מצוקת הפקקים. תקשורת, תקשורת, תקשורת. ממלכתיות, אחדות וענייניות יחליפו את זה".

חבר הכנסת עומר בר לב הצטרף למנהיג מפלגתו, שכשטען: "היה צריך להישמע הערב נאום שכולו אחדות ושוויון. נאום שכולו שלום ותקווה. במקום זאת, נאלצנו לצפות בראש ממשלה מבוהל ומיואש, מאשים ומבולבל, שבוחר להשתלח באופן חסר רסן באזרחים שומרי חוק ורודפי צדק ובתקשורת ביקורתית וחוקרת, באמצעות הכלים הקלים והמשומשים ביותר שלרשותו - שנאה, הפחדה ושיסוע".

בתוך כך, ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק הגיב אף הוא ברשת החברתית לנאום, כשכתב: "זה מתחיל באות פ׳. פניקה, פרנויה, פסיכוזה. האדמה רועדת ורה״מ בסחרור: מני גנב אוכל, שרה ניחמה את שולי, התקשורת לא מדווחת. עלוב ועצוב".

 

יו"ר מרצ זהבה גלאון הוסיפה: "שני האויבים הגדולים של נתניהו: התקשורת שמדווחת על החקירות נגדו ואב הבית שניצח אותו בבית המשפט". מנגד, שרת התרבות מירי רגב צייצה: "אלפים בפנים ועוד אלפים שנותרו בחוץ. כאשר יענו אותנו, כן נרבה וכן נפרוץ". ח"כ דוד ביטן, שעמד מאחורי ארגון הכנס, התרגש  גם הוא מהאירוע: "הליכוד במפגן אחדות שממלא את הלב. אוהב את התנועה שלי מאוד".

מלבדם, עו"ד אלדד יניב, שבוקר אף הוא על ידי רה"מ, הגיב לדבריו, כשכתב בחשבון הפייסבוק שלו: "היום ראש הממשלה איבד עשתונות בכנס הרמת כוסית לראש השנה, כי יש אופוזיציה תקיפה של תקווה בישראל נגד השחיתות והשנאה".


בתוך כך, באופן מעט תמוה הח"כים מהליכוד דוד אמסלם והשר לביטחון פנים גלעד ארדן דאגו להעלות תמונות שלהם במקביל לאירוע, שממנו נעדרו. ארדן העלה תמונה של מטקס שבו העניק סיכות מפקדים לחטיבה הטקטית החדשה של משמר הגבול (מג"ב), בעוד שאמסלם פרסם תמונה שלו מירושלים בחשבון הפייסבוק שלו.