היועץ המשפטי לשעבר של הליכוד, עו"ד איתן הברמן, עומד לייצג את הליכודניקים החדשים בעתירות שיתבררו נגדם בבית הדין של הליכוד - כך נודע ל"מעריב־השבוע". עו"ד הברמן שימש יועץ משפטי לליכוד בתקופה שבה עמד בראש התנועה אריאל שרון, ואחר כך מונה ליועץ המשפטי של קדימה. אתמול שלח עו"ד הברמן מכתב לבית הדין של הליכוד וליועץ המשפטי של המפלגה, עו"ד אבי הלוי, ובו הודיע כי בכוונתו לייצג כמה מאנשי הליכודניקים החדשים שנגדם הוגשו עתירות.



בית הדין של הליכוד יתכנס לדון בעתירות ב־14 בספטמבר במצודת זאב בתל אביב, בהרכב שלושה שופטים. עד כה הוגשו 31 עתירות לפסול 31 מתפקדים לליכוד המזוהים עם הליכודניקים החדשים, בהם ליאור מאירי, מראשי הקבוצה. את העתירות הגישו אלידור כהן, פעיל ליכוד מערד, לצד קבוצה של כעשרה עותרים וכן עו"ד אבי וסלי, פעיל ליכוד מהצפון.



מרבית העתירות דורשות לבטל את ההתפקדות של פעילים בקרב הליכודניקים החדשים שהשתתפו בהפגנות בפתח תקווה נגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. בעתירות נאמר כי ההשתתפות בהפגנות שנועדו ללחוץ על היועץ המשפטי לממשלה להעמיד לדין את ראש הממשלה בנימין נתניהו בשורה של פרשיות שעדיין נחקרות וטרם מוצו, היא למעשה שיתוף פעולה עם השמאל בניסיון להביא להפלת נתניהו וממשלת הליכוד.



העתירות מלוות בצילומים ובקטעי וידיאו מההפגנות וכן בפוסטים בפייסבוק שמהם עולה לכאורה כי אחדים מהפעילים אינם מתכוונים להצביע לליכוד בבחירות הקרובות. כפי שנחשף ב"מעריב־סופהשבוע", הליכוד הכריז מלחמת חורמה נגד הליכודניקים החדשים, שלפי טענתם פקדו עד כה כ־12,000 מתומכיהם למפלגת השלטון.



בליכוד רואים בהם קבוצה בעלת אג’נדה שמאלנית, המבקשת להשפיע על הליכוד מבפנים ולהכתיב את הרכב הרשימה לכנסת. נתניהו אף אמר כי הליכודניקים החדשים הם "שמאלנים ישנים". הליכודניקים החדשים מצדם דוחים את כל הטענות נגדם ואומרים כי הם נאמנים לתורת הליכוד האמיתית ורוצים להחזיר את הליכוד לעמדותיו המסורתיות.