אחד מחברי הכנסת הוותיקים ביותר של הליכוד, ח"כ בני בגין, לא היה בין האנשים שהגיעו אמש לאירוע הרמת הכוסית לרגל ראש השנה של תנועת הליכוד. היום (חמישי) הוא התייחס בריאיון בגלי צה"ל לכנסים שאורגנו בזמן האחרון, שהגיעו במטרה לתמוך בראש הממשלה, בנימין נתניהו. בגין מתח ביקורת על ההתנהלות, וטען כי ישנה דרך אחרת להתנהג כמפלגת שלטון.   

למה לא באת אתמול?
"אני בזמן האחרון, ביחד עם אחרים, שמעתי שיש בין ערכי הליכוד גם ערך חדש הקרוי נאמנות למנהיג, שומע את זה מצמרת הליכוד, אנשי שורה. אני לא היכרתי ערך כזה, אני חושב שזה חידוש גמור ושטות גמורה, ושני הכנסים האלה עמדו בסימן הערך החדש הזה, ואני החלטתי להיעדר משניהם". 

דווקא מנקודת מבט פוליטית, נתניהו קשר בין האפשרות הוא ייפול לכך שתאבדו את השלטון
"משמעות, כפי שאני שמעתי אותה, של יצירת זהות מוחלטת בין יו"ר המפלגה לפני המפלגה, ולערכים שלה, איננה תופעה מוכרת לי. ולכן החלטתי לא לקחת חלק, הבנתי שהכנס היה מהמוצלחים מבחינת הארגון, אני מכיר דרכים אחרות". 

לאחר מכן התייחס להתנהלות התקשורת ואמר: "כל העיתונות והתקשורת, עיתונאים, עורכים, שמחזיקים בדעות קדומות וישנם גם אינטרסים כלכליים. התחרות לאו דווקא מטיבה עם העיתונות, ולעיתים רואים שהעיתונות חוטאת לתפקידה המאוד חשוב. וראש הממשלה בהחלט חשוב. כל אחד מכיר דוגמאות כאלה ואחרות. ובגלל זה, יש כותרות מוטות לצד אחד, לפעמים מוטות מדי נגד ראש הממשלה. הטלוויזיה עכשיו יותר מגוונת, גם ירון דקל הותקף קשות על ידי עמיתיו בכך שהוביל מידה גדולה יותר של גיוון בגלי צה"ל. 
איזה תהליך נתניהו עובר?
"את חוזרת לאותו עניין אישי, ביקשת שאומר לך איך אני מרגיש עם זה. פעם, בעבר לימדו בבתי ספר לעיתונות שעיתונאי יכול לשאול מישהו איך הוא מרגיש רק אם הוא מראיין אותו בבית החולים שהוא מאושפז.  צריך להכיר בחשיבותה של העיתונות החופשית, שכוחה אינה במותניה, הרשתות החברתיות נותנות לעיתים פתחון פה לפסיכופתים פתולוגיים. העיתונות היא חלק חשוב מהדמוקרטיה, אין סתירה בין עיתונות לדמוקרטיה, יש סתירה בין פעולות עיתונאים לסטנדרטים שאנחנו מצפים מהם".

"כשאומרים שהעיתונות מנסה להשפיע על היועמ"ש, יכול להיות שזה קיים, שיש עיתונאים שחושבים שככה ישכנעו להגיש כתבי אישום נגד ראש הממשלה. היועמ"ש ופרקליט המדינה. אני מכיר אותם וגם שמעתי את מה שאמרו אתמול. אין שום סיכוי שהם יושפעו מעיתונות, עיתונאים כאלה ואחרים, מהפגנה, מ-500 או 2500 איש, משני מגאפונים או ארבעה. אנשים לפעמים שוגים גם בהזיות כאלו. צריך לתת למערכת למלא את תפקידה".




"אין לזה שום סיכוי, צריך לתת למערכת לעבוד כהלכה, לאשש או להפריך את הטענות והחשדות שפורסמו והגיעו לידי המשטרה והפרקליטות. אבל אני חושב כאשר אופוזיציה שואפת להפיל את הממשלה, היא עושה את הדבר הטבעי לאופוזיציה. היא צריכה לבקר את הממשלה".
נתניהו מסכן את ערכי הדמוקרטיה?
"אם הגעתי לגיל שיש לדבריי פרשנות, אני שמח. זו דמוקרטיה, היא מאוד סוערת, היא חיה, אפשר להגיד משהו חיובי, היה ניסיון להוציא לאור עיתון של חדשות טובות בלבד. היתה כוונה טהורה, אבל זה לא עבד. כל אדם שהיה באירוע פשוט כמו בתאונת דרכים, יודע מניסיונו, שהעיתונאי לא דייק בתיאור העניין, אבל אין לה, הליכוד היה רבה שנים באופוזיציה, חלק מאיתנו שכח את זה, זוהי הסכנה של הליכוד. 
לסיום נשאל בגין האם הוא חושב שנתניהו צריך להוביל את הליכוד גם בבחירות הבאות וענה בחיוב: "הוא זה שנבחר ליו"ר המפלגה, וצריך להמשיך ולהוביל אותה ללא ספק".