יממה לאחר כנס התמיכה השני בראש הממשלה בנימין נתניהו, שבו ציינו פעילי וחברי הכנסת של הליכוד גם הרמת כוסית לרגל ראש השנה, שוחח יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן עם איילה חסון בתכניתה ברדיו 103FM על האירוע. בדבריו, הוא הצדיק את ביקורת נתניהו על התקשורת: "אדם צריך להלחם על העמדות שלו, אם הוא לא יעשה זאת ידרכו עליו".



"אני מאוד מרוצה מהכנס אתמול, היה בסדר גמור, אני עובד קשה בשביל כנסים כאלו", הצהיר ביטן בפתח דבריו, והוסיף: "כל הערב עצמו היה מאוד משמעותי. הרמת הכוסית של פעילי הליכוד עם ראש הממשלה הייתה מאד חשובה. נתניהו נאם אל מול הפעילים והתקשורת וגם זה היה מאד חשוב ומשמעותי".



 


בתוך כך, הוא טען כי המתקפה ששיגר נתניהו נגד התקשורת מוצדקת. "מה שמפריע לראש הממשלה זה האובססיביות כנגדו באופן אישי. העם אוהב אותו ועל זה אין ויכוח. בתקשורת יש אנשי שמאל שמנסים לשרת את האג'נדה שלהם, ויש אנשים שחושבים שרה"מ לא צריך למשול הרבה שנים, ופועלים נגד זה. זה התעצם לאחרונה. אני חושב שכל עוד ראש הממשלה טוב והעם רוצה אותו אז כדאי שהוא יישאר וימשול".

הוא הוסיף כי "זו זכותו של ראש הממשלה להשמיע את עמדתו. פעם היה לנו כנס עם שמיר, באותה תקופה היו מחנות בליכוד, כששאלנו את שמיר 'למה אתה צריך לריב עם כולם', אז הוא אמר לנו שהוא עושה את זה כדי לא להתחבא מתחת לשולחן. אדם צריך להלחם על העמדות שלו, אם הוא לא יעשה זאת ידרכו עליו".

על הרעיון להגביל את מספר הקדנציות של ראש הממשלה אמר ביטן: "אני נגד הרעיון. אנחנו לא דומים לארצות הברית. זה לא מתאים לישראל. כדי למשול במשך שמונה שנים את צריכה לתת סמכויות נוספות לראש הממשלה כדי שיוכל לפעול".

מלבד זאת, הח"כ מהליכוד הצהיר כי לנתניהו אין משהו אישי נגד מני נפתלי: "אינני יודע בנוגע לזה, אם ראש הממשלה אומר זאת אז כנראה שהוא יודע מה הוא אומר. אני יודע שהייתה תלונה בנושא. ראש הממשלה התכוון לומר את הדברים כהתרסה מול התקשורת, הוא טען שמי שעשה עבירות לא יכול להיות אביר שלטון החוק ולומר שהוא נלחם בשחיתות. הוא לקח את מני נפתלי כדוגמה, הוא לא התעסק בו באופן אישי".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן