בדרך לקידום? על רקע הדיווחים על הפיכתו הצפויה של חבר הכנסת דוד ביטן לשר בממשלה, חשף הערב (שבת) יו"ר הקואליציה ב"פגוש את העיתונות" בערוץ 2, כי "ראש הממשלה אמר לי שאהיה שר עד סוף הקדנציה". בתוך כך, רעיית רה"מ שרה נתניהו עברה במהלך סוף השבוע בדיקת פוליגרף, בה נשאלה על הסוגיות העומדות במרכז תיק מעונות רה"מ, ויצאה דוברת אמת, כך לפי דיווח בחדשות 2. 



"יש לי תפקיד ואני מרוצה ממנו", טען הח"כ מהליכוד, שהוסיף: "גם אם זה יקרה עוד כמה חודשים אז זה בסדר. בקדנציה הזו אין לי בעיה לחכות עוד כמה חודשים, אני לא רוצה להיכנס לזה כשזה באמצע קדנציה, זה לא בחירה אישית שלי. נתניהו אמר לי שעד סוף הקדנציה אהיה שר, אבל אני לא יודע למה זה עלה עכשיו לכותרות".



לדבריו, "בהרמת הכוסית הפעילים רצו לשמוע מה הוא חושב על כך שהתקשורת אובססיבית לגביו. אז מה רציתם? שהוא לא יגיב? התקשורת מעצימה. השמאל זה תפקידו, התקשורת זה לא תפקידה. מנסים לייצר עננה של שחיתות. כלומר, עצם החקירה כבר יוצרת עננה של שחיתות. עצם החקירה זה לא תנאי מספיק. צריך תוצאות לחקירה. יש כאן מאבק על דעת הקהל והוא חייב להתייחס לזה".



ח"כ לפיד. "גם הוא דיבר עם עיתונאים". צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
ח"כ לפיד. "גם הוא דיבר עם עיתונאים". צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



עוד טען ביטן כי "ההפגנות מנסות לייצר אווירה, ורה"מ היה חייב להתייחס לזה בהרמת הכוסית. ההפגנות הן לא חוקתיות בכל מובן. מה רוצים מהיועמ"ש? עדיין לא הגיע אליו התיק, עוד חוקרים. הרי לא רק השמאל צריך להאמין בהוגנות של החקירה, גם הימין צריך. הם יוצרים מצב שאנחנו פחות מאמינים שראש הממשלה זוכה פה לחיקור הוגן".



לטענתו, "עושים עניין מכלום. הוא לא ראש הממשלה היחיד שמדבר עם מו"ל עיתון, והוא לא הפוליטיקאי היחיד. אני הולך לבקש לקבל מידע לגבי מתי ראש הממשלה אולמרט דיבר עם עיתונאים. אני הולך להגיש בקשה בשם חופש המידע ללשכת ראש הממשלה כדי לבדוק מה עומד מאחורי הטענה שנתניהו עומד מאחורי ישראל היום. אם יש לנו שליטה על ישראל היום אז לליכוד יש שליטה על המימון, ואז זה המימון של תקציב בחירות. הכל זה בלופים ושטויות, והעיתונאים שותפים לזה. השמאל רוצה לעשות את זה מכל מצב, ואני אומר לך שכולם מדברים עם עורכים - אולמרט דיבר, שרון דיבר וגם לפיד דיבר עם חדשות 2 ועם ידיעות אחרונות". 



ח"כ אראל מרגלית לביטן: "אתה כלבלב שמירה"


בשלב זה תקף אותו הח"כ אראל מרגלית מהמחנה הציוני, כשטען: "אתה מתנהג כמו כלבלב שמירה". בתגובה ענה לו ביטן: "אתה מתנהג כמו חתול, שרלוק הולמס. תוצאות זה רק בקלפי". 



העימות בין השניים נמשך, כשמצד אחד מרגלית טען בפני ביטן כי "ראש הממשלה מושחת ואתה מגן עליו", והוסיף: "ראש הממשלה צריך להכריז נבצרות וללכת הביתה".



ח"כ מרגלית. "אתה כלבלב שמירה של נתניהו", אמר לביטן. צילום: אבשלום ששוני
ח"כ מרגלית. "אתה כלבלב שמירה של נתניהו", אמר לביטן. צילום: אבשלום ששוני



מנגד, טען ביטן כי הוא מתכוון לבקש מהיועמ"ש לבדוק את בדיקת מכונת האמת שעברה בסוף השבוע שרה נתניהו, שבה יצאה דוברת אמת. "יש להכניס את הבדיקה בשיקול הרעיות בתיק מעונות ראש הממשלה", אמר יו"ר הקואליציה.



ביוזמת העיתונאי יואב יצחק ניגשה רעיית רה"מ במהלך סוף השבוע לבדיקת פוליגרף, במהלכה נשאלה על העניינים הנמצאים בליבת כתב האישום, כך עולה מדיווח של חדשות 2. 



במהלך הראיון ענתה נתניהו בשלילה לשאלות הבאות: "האם הורית למי מהעובדים לנפח את מספר המשתתפים בארוחות בבית רה"מ", "האם הורית לשנות את סוג הארוחה מפרטית למדינית", ו"האם היית מודעת להפרת הנהלים בהזמנות המזון והצריכה למעון רה"מ?". מנגד, היא טענה כי נזפה במני נפתלי על כך שהזמין מזון רב, לאחר שנשאלה על כך.



יש לציין כי תוצאות בדיקות פוליגרף לא קבילות בבית משפט, ולכן אין לכך כל משמעות משפטית. בתוך כך, ההערכה היא שהתצהירים האחרונים שהוגשו בעניינו של מני נפתלי לבית המשפט לא ישנו את ההחלטה להגיש כתב אישום. כעת, היועמ"ש עוסק בניסוחים אחרונים של כתב אישום, שעליו יודיעו בימים הקרובים.