ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הפנים אריה דרעי ערכו הערב (ראשון) סיור סמוי בדרום תל אביב כדי להתרשם באופן בלתי אמצעי מהנעשה בשכונות, זאת בליווי אנשי מקצוע. הסיור נערך במקומות בהם סייר ראש הממשלה ביום חמישי האחרון - אזור נווה שאנן, גינת לוינסקי וגם בשכונת התקווה. ביום חמישי תתקיים ישיבה ראשונה של צוות השרים שהקים נתניהו, לטיפול בסוגיית המסתננים הבלתי חוקיים.



מדוברו של השאר דרעי נמסר כי הוא וראש הממשלה ביקשו לבחון מקרוב את אופן החיים של השוהים הלא חוקיים. "הסיור נערך ללא הודעה מוקדמת כדי ללמוד באופן בלתי אמצעי על תנאי החיים של השוהים הבלתי חוקיים מדארפור וסודאן בשכונות מדרום תל אביב", מסר הדובר. 
 
השר דרעי אמר כי "זה היה סיור חשוב שעזר לנו ללמוד מקרוב את כל סוגיית המסתננים בשכונות דרום תל אביב ויסייע לנו במאבק שאנו מנהלים לפתרון הבעיה".


נתניהו התייחס לנעשה בדרום תל אביב בישיבת הממשלה הבוקר, ואמר כי הבעיה היא המסתננים הבלתי חוקיים. "אני מדגיש, זאת הבעיה. לא פליטים, מקצת מקצתם זה פליטים, זה מסתנני עבודה בלתי חוקיים במדינת ישראל ויש לנו את הזכות כמו בכל מדינה לפקח על הגבולות שלנו ולהוציא מתוך גבולותינו מי שנמצא כאן באופן לא חוקי".



עוד אמר ראש הממשלה כי החליט להקים צוות שרים מיוחד, שייפגש כבר השבוע יחד עם נציגים של התושבים. "אנחנו ניפגש אחת לכמה שבועות בחודשים הראשונים כדי להניע פתרונות מעשיים לבעיה הזאת", אמר, "המטרה העיקרית היא להחזיר את השכונות הללו לתושבים ולהרחיק ממדינת ישראל, כפי שכבר הרחקנו כ-20 אלף, מסתננים בלתי חוקיים שמקומם לא כאן".



במהלך ביקור בדרום העיר העברית הראשונה בשבוע שעבר אמר ראש הממשלה כי "יש לנו מדיניות מאוד ברורה. אנחנו עוסקים במסתננים בלתי חוקיים, לא בפליטים - מסתננים בלתי חוקיים. הזכות של מדינת ישראל היא לשמור על גבולותיה ולהרחיק מתחומה מסתננים בלתי חוקיים". עוד אמר ראש הממשלה, כי "אנשים מפחדים לצאת מהבית, נגביר את האכיפה ו-וועדה בראשותי תקדם פתרונות".



כאמור, התעניינותו המחודשת של ראש הממשלה בסוגיית המסתננים, בעקבות החלטת בג"ץ, לאשר גירוש של מסתננים למדינה שלישית, אך עם זאת, לאסור מאסר ממושך שלהם על מנת ללחוץ עליהם לעזוב את המדינה, מה שלמעשה ימנע את גירושם. ראש הממשלה, כמו גם שרים נוספים בממשלה, אמר כי יפעל להעברת חוק עוקף בג"ץ שיאפשר לגרש את המסתננים או להותיר אותם בכלא.