"הלם ותדהמה", כך הגדיר שר האנרגיה יובל שטייניץ את הגילוי כי שניים ממקורביו, ראש מטהו לשעבר דוד שרן ויועצו הפוליטי רמי טייב נעצרו במסגרת חקירת פרשת הצוללות. על פי דיווח של ערוץ 2, אמר שטייניץ למכריו כי "המעצרים נפלו עליי כרעם ביום בהיר", שטייניץ הגן על שמו ואמר כי הוא "ידוע כאחד האנשים הישרים, אין מקפיד ממני, מעולם לא התעניינתי בכסף או בבצע כסף".



בהתייחס לעצורים, אמר השר כי "לא ראיתי אצל שרן וטייב צל צילה של שחיתות", והוסיף בקשר לממלא מקום ראש המועצה לביטחון לאומי, אבריאל בר יוסף, כי "הוא הגיע ישר מהצבא, לא הבחנתי בשום בעיה. אף אחד במערכת הביטחון לא הזהיר בקבינט מבעיה בעסקה, ההכרעות בנוגע לרכישת צוללות וספינות זה ראש הממשלה ומערכת הביטחון, לא שר האוצר או האנרגיה".

לבסוף הבהיר שטייניץ כי ישתף פעולה עם החקירה, ואף ייתן עדות אם יידרש לכך על ידי המשטרה. "אם יזמנו אותי לעדות, אגיע כמו כל אזרח ואשתף פעולה", אמר השר והוסיף: "אני מופתע וכואב שמערבבים אותי בפרשיה הזאת". 

עבר מלשכת שטייניץ ללשכת נתניהו. דוד שרן, צילום: אבשלום ששוני
עבר מלשכת שטייניץ ללשכת נתניהו. דוד שרן, צילום: אבשלום ששוני


השר לשעבר זנדברג: "לא היה שוחד"

בתוך כך, פורסמה בחדשות 2 גרסתו של השר לשעבר אליעזר (מודי) זנדברג כפי שמסר אותה למשטרה. זנדברג סיפר לחוקריו כי הוא קיבל ממיקי גנור 100 אלף שקלים בחמישה תשלומים.

זנדברג הוסיף כי "רציתי להיות יועץ קבוע שלו ולהיות דירקטור אצלו בחברה אבל פעלתי כחוק ולא קיבלתי שוחד. ניסיתי לעשות איתו עסקים, לתווך לו עסקאות ולעניין אותו בעסקים. חשבתי לייבא ג'יפים מטורקיה אך העסקה לא צלחה. הייתי היועץ של גנור בעניין אבל אין כל קשר לשוחד".



גל מעצרים נרחב בעקבות עדות גנור

כזכור, במהלך היומיים האחרונים החל גל מעצרים נוסף במסגרת פרשה 3000, פרשת הצוללות, ובו נעצרו שרן וטייב, ובנוסף אליהם נעצרו גם השר לשעבר אליעזר (מודי) זנדברג, ומפקד השייטת לשעבר. בנוסף לכך, מפקד חיל הים לשעבר, אליעזר (אלי) מרום נעצר מחדש בפרשה, זאת לאחר שנעצר בעבר ושוחרר בתנאים מגבילים.


טייב נעצר בחשד לעבירות של תיווך לשוחד, לקיחת שוחד, קשירת קשר לביצוע פשע והלבנת הון, במסגרת פרשת הצוללות ובמשטרה נימקו את מעצרו בכך שבזמן שכיהן בתפקיד ציבורי ביצע טייב פעולות לקדם אינטרסים של איש עסקים תוך שהוא מקבל לידו כספי שוחד. מעצרו של שרן, שמאז שסיים את תפקידו כראש מטהו של שטייניץ שירת בלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, נועד על פי גורמים המעורים בפרשה כדי להפעיל עליו לחץ במטרה להפכו לעד מדינה נוסף בפרשה, בנוסף לעד המדינה הקיים - מיקי גנור.