אומנם בליכוד היום אין בנמצא שר אחד שימתח ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו, שמעורב לכאורה בשתי פרשיות, אבל לא כך במה שמכונה "הליכוד הישן". שרים לשעבר שוחחו עם "מעריב־השבוע" והם אינם תמימי דעות אשר להתנהגותו של נתניהו מול התקשורת ובפרט מול עיתון "ישראל היום".



שר בכיר לשעבר בליכוד התייחס לטענה, שמושמעת מחלק מהשרים וחברי הכנסת מהליכוד, כי שיחות בין ראש ממשלה לעורך הן דבר שבשגרה: "אני לא שמעתי אף פעם על ראש ממשלה בעבר שדיבר עם עורך של עיתון חמש או שש פעמים ביום", הוא טוען. מנגד, השר לשעבר אמר כי להערכתו לא מדובר בעניין פלילי, אלא בנושא שצריך להיבדק שוב על ידי מבקר המדינה, שיכריע אם מדובר בכלי פוליטי.



"לבדוק את העובדות"


שר המשפטים לשעבר דן מרידור אמר כי "צריך לבדוק את העובדות, מה באמת נאמר שם. השאלה המשפטית היא אם מה שנאמר בין נתניהו לעורך 'ישראל היום' הוא יוצא דופן, או שזו שיחה בין איש פוליטי לעיתונאי, שכאלה מתקיימות בכל יום בעולם".



משה ארנס, שכיהן כשר ביטחון בממשלותיהם של מנחם בגין ויצחק שמיר, סבור כי כמות השיחות של נתניהו עם עורך ומו"ל "ישראל היום" אינה יוצאת דופן. "אני מאמין שראשי ממשלה בעבר גם דיברו עם עורכי עיתונים. אני בטוח ששרון עשה את זה וגם אולמרט. יצחק שמיר לא היה עושה שיחות כאלה, אבל אני מאמין שאחרים כן".



"הליכוד מזלזל בציבור"


שר משפטים לשעבר מאיר שטרית, שהיה בליכוד 32 שנים, רואה את הדברים בצורה מעט שונה ומעיר בציניות כי "עיתון 'ישראל היום' הוקם כדי לשרת את נתניהו, לכן כשהוא התקשר להכתיב לעורך את הכותרות לכאורה, הוא בטוח לא חשב שיש בזה כל פסול. העיתון עמד לרשותו".



שטרית הוסיף כי ההתייצבות מאחורי נתניהו היא זמנית לדעתו: "בליכוד תמיד מתייצבים מאחורי המנהיג, זו התרבות הליכודית. במיוחד כשהוא מותקף. אבל להערכתי, ברגע שיוגש כתב אישום הדברים ישתנו".



"עלולים לאבד את השלטון"


שטרית ציין כי מפא"י איבדה את השלטון כשהשחיתות שלה עלתה על גדותיה וגם כשלא היה לה ספק שהיא תמיד תנצח והשאלה הייתה רק "מי יצטרף לקואליציה שלה". לדבריו, "עכשיו הליכוד מתנהג אותו הדבר. הוא מזלזל בציבור ובשינויים שמתרחשים בו וגם השחיתות דבקה בו. אם הם לא יתעשתו ויפעלו נכון, הם עלולים לאבד את השלטון".