אבי גבאי, יושב ראש מפלגת העבודה, התראיין הבוקר (שלישי) לאריה גולן בתוכניתו "יומן הבוקר" ב"כאן ב'", והאשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו באדישות למה שהוא הגדיר כ"תרבות השחיתות", שפושה לטענת גבאי בסביבת ראש הממשלה. "אני בעיקר מודאג", פתח גבאי את דבריו, "יש פה רשת מושחתת שפועלת נגד ביטחון המדינה. כששר מבקש לעשות לכיסו, במקום לדאוג לאינטרסים של המדינה, זה פגיעה בביטחון", הוא הסביר. 



גבאי גם קרא לנתניהו להתייחס לפרשיות האחרונות שהתגלו בסביבתו, וטען כי שתיקת ראש הממשלה מדאיגה אותו. "מאוד מטריד אותי שאני לא שומע את ראש הממשלה מתערב, אמנם כרגע הוא לא מעורב, אבל יש לו אחריות מיניסטריאלית. הנחקרים הם אנשים שקרובים לנתניהו, לא אנשים שנמצאים רחוק, אלה אנשים במשרד שלו". הדגיש גבאי והוסיף כי הוא "מצפה מראש הממשלה לומר משהו, אתה לא החשוד, אבל תאמר משהו. אם אתה מנהל ארגון ורואה שמתרחשים כאלה, גם לפני הרשעה, המשטרה לא עוצרת אנשים בלי ששום דבר לא קרה. אני מסתכל סביבי ורואה תרבות ממשלתית מושחתת".



"לא פותרים בעיות בגלל השחיתות"



יו"ר מפלגת האופוזיציה הגדולה המשיך ואמר כי "לצד השיח המפלג של הממשלה, זוהי אחת הסכנות הגדולות שלנו. מדינת ישראל עשתה דברים גדולים, היינו מדינה בלי ביטחון ובלי כסף וקלטנו עליה, הקמנו פרויקטים, אבל היום לא פותרים בעיות בגלל התרבות המושחתת הזאת".  

בנוסף לכך, התייחס גבאי גם לפרסום מועדי השיחות בין ראש הממשלה לבין עורך "ישראל היום" לשעבר, עמוס רגב והמו"ל שלדון אדלסון, והאשים את נתניהו בעיסוק בתקשורת במקום בבעיות המדינה. "אין ספק שעיתונאים מדברים עם פוליטיקאים, זה לא חדש שיש מערכת יחסים מיוחדת בין נתניהו לישראל היום, אבל הוא אמור להתעסק פחות בתקשורת, זה מין עיסוק אובססיבי, שישקיע את זמנו בעבודה עבור המדינה, שיטפל בבעיות של המדינה ולא בתקשורת כל הזמן".