עיתונאי ערוץ 10 רביב דרוקר התייחס הבוקר (רביעי) בכאן ב' לפרסומים לפיהם איש העסקים ארנון מילצ'ן נחקר בשבוע שעבר בלונדון תחת אזהרה בחשד למתן שוחד לראש הממשלה בנימין נתניהו. "זה מערכות יחסים שהחוק לא בנוי בשבילהן. קשה להוכיח את המונח החמקמק של חברות. הסיפור כאן הוא בעצם העלאה גדולה של סכום ההימור של התביעה על התיק הזה", אמר. 



המיליארדר כבר מסר עדות פתוחה בדצמבר, שבה אישר כי נתן במשך שנים מתנות לבני הזוג בנימין ושרה נתניהו ובעדות נוספת שנתן מיתן את הדברים שאמר לחוקרים. אולם בעקבות התפתחויות שונות שחלו בחקירה הוחלט לחקור אותו באזהרה בשל החשד שביקש להסתייע בנתניהו בנושאים שונים הקשורים לעסקיו. 


נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם


דרוקר השווה את הפרשה הנוכחית לתיק אולמרט - טלנסקי ואמר כי "אצל אולמרט אמרו - נישאר על מרמה והפרת אמונים. פה אומר מנדלבליט אני רוצה ללכת על שוחד, שזה מהווה סיכון הרבה יותר גבוה". 

"השאלה מה קורה עכשיו לאחר העדות. האם מילצ'ן ימשיך לשתף פעולה כשהוא חשוד בשוחד? אם לא אז התיק ייפול. אם נותן השוחד לכאורה לא יגיע לבית משפט אז ישנה בעיה גדולה לתביעה", אמר דרוקר.

בטור שפרסם העיתונאי בן כספית ביום שישי ב"מעריב־סופהשבוע", שבחלקו דן בחיקור הדין למיליארדר היהודי־בריטי־רוסי לן בלווטניק בלונדון, הוא ציין כי חקירתו של בלווטניק משדרגת את תיק 1000, בהנחה שאכן נתניהו הפציר במיליארדר הבריטי לרכוש את מניות ערוץ 10. במקרה כזה, אז ההאשמה עולה מדרגה ממרמה והפרת אמונים לשוחד, שכן מי שהחזיק במניות באותו הזמן היה מילצ'ן. מקורביו של מילצ'ן מסרו אתמול כי הוא משדר רוגע ומרגיש כי החקירה עברה בהצלחה.