בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, שוב מסתבך בעקבות פוסט בפייסבוק. ביום שישי בשעות הערב פרסם קריקטורה בחשבון הפייסבוק שלו, בה נראים המיליארדר היהודי ג'ורג' סורוס שמושך בחוטי העולם, לטאה שמושכת בחוטי נציג "הבונים החופשיים", והוא מושך בחוטיו של אהוד ברק אלדד יניב ומני נפתלי. נתניהו נתן לפוסט כותרת בשם "שרשרת המזון" התמונה נלקחה מדף הפייסבוק הימני קיצוני "ממים צפופים נגד קקיהומושיט שמאלני". 
 
בתמונה המקורית, שעליה הולבשו תמונותיהם של ברק, יניב ונפתלי שנלקחה ככל הנראה מדפי הימין הקיצוני "אלט רייט" בארצות הברית ובה מופיעה קריקטורה של יהודי שמושך בחוטי העם האמריקני. במערכת הפוליטית עורר הפוסט תגובות נזעמות. ראש האופוזיציה, יצחק הרצוג, כתב: כל יהודי צריך לחוש חלחלה ובושה מכך שקריטורה סטייל דר שטירמר יצאה ממעון ראש הממשלה הישראלי ומקבלת חיבוק מגדול האנטישמים. למחוק, להתנצל ולגנות!". גם יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי כתב בחשבון הטוויטר:"יום עצוב במיוחד לכל עם ישראל כשמבית ראש הממשלה של מדינת היהודים יוצאת קריקטורה שראש ה kkk מסכים לה."
הרצוג וגבאי התייחסו לציוצו של דיוויד דיוק, לשעבר ראש ארגון הקו קלוקס קלאן הגזעני, שהתייחס בחשבון הטוויטר שלו לפוסט של נתניהו. "הבן של נתניהו צייץ כי כי ג'ורג' סורוס שולט בעולם", והוסיף כי מדובר בפרסום שמתכתב עם תאוריות אנטישמיות.

דיוויד דיוק בתגובה לפוסט של יאיר נתניהו. צילום מסך טוויטר
דיוויד דיוק בתגובה לפוסט של יאיר נתניהו. צילום מסך טוויטר
בפוסט נוסף שפרסם נתניהו לאחר הסערה, הוא אמר כי "אני מקווה שאהוד ברח לא צייץ עלי ממקום מושבו בבוסטון (בין עסקה מפוקפקת אחת לשנייה) שהוא שיכור מוויסקי (כמו שזכור לי היטב). הגיע הזמן לגריאטר אהוד". ברק כתב לפני כן בטוויטר: "זה מה שהילד שומע בבית? מה זה, גנטיקה או מחלת רוח עצמונית? לא משנה. בכל מקרה כדאי מאוד שנממן לו פסיכיאטר, ולא אבטחה ונהג צמוד".

אלדד יניב פרסם את הפוסט של נתניהו ואת התמונה המקורית מאתר הימין הקיצוני האמריקאי וכתב: בתמונה מימין: פוסט של בנו של ראש ממשלת העם היהודי. בתמונה משמאל: מקור ההשראה האנטישמי" בקרב חברי הכנסת והשרים בליכוד, שלא פעם ממהרים לגנות ברשתות החברתיות כל גילוי אנטישמי, נרשמה שתיקה גורפת ועד לסגירת הגיליון איש מהם לא היה מוכן להגיב. על כך כתבה יו"ר מרצ זהבה גלאון: " כשמנהיג ה-KKK מרטווט בהסכמה את בנו של ראש ממשלת ישראל, בלי לשכוח לציין כמובן שסורוס יהודי. לו לא היתה בעיה לזהות אנטישמיות כשהוא רואה אותה.

גם שאר חברי מפלגת הקואליציה הקפידו לא להתייחס לפוסט של בנו של ראש הממשלה. הגינויים הבודדים מתוך הקואליציה הגיעו מצידן של חברות הכנסת בכולנו. ח,כ מירב בן ארי צייצה:"רק אל תבלבלו לי ותגידו לי שאני שמאלנית אם גיניתי את הפוסט העלוב הזה." וח"כ רחל עזריה כתבה בחשבון הפייסבוק: "לא קשור לימין ושמאל. לא מעלים קריקטורה כזאת. בטח לא בן של ראש ממשלת ישראל." וחתמה את התגובה "יאיר תוריד את הסטטוס".

מוקדם יותר, צייץ ברק בחשבון הטוויטר שלו כי "זה מה שהילד שומע בבית? מה זה, גנטיקה או מחלת רוח עצמונית? לא משנה. בכל מקרה כדאי מאוד שנממן לו פסיכיאטר, ולא אבטחה ונהג צמוד".


 

 נתניהו הבן פרסם לפני כן פוסט נוסף בו תקף את עיתון "הארץ". "עיתון ״הארץ״ האנטישמי שמוחזק בבעלות של כ25% של תאגיד החדשות הנאצי לשעבר ״דומון שאוברג״ שהיה אחראי על הפצת תעמולה נאצית בשואה ובעליו הנוכחי היה בהיטלר יוגנד מטיף לי על אנטישמיות. בתמונה למטה- ג׳פרי גולדברג, עיתונאי שמאל אמריקני המקורב מאוד לאובמה, מחווה את דעות על עיתון ״הארץ״. ברק רביד תחזור לעשות את מה שאתה יודע הכי טוב ללקק לאהוד ברק, ושחרר אותי", כתב.

ח"כ איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני) אמרה: "את הבושה האמיתית על הפוסט שהעלה נתניהו הצעיר, צריכים לחוש הוריו. זה בית הגידול - שנאה, הסתה, פלגנות וסימון אינסופי של אויבים מבית ומחוץ. היום נחצו כל הקווים ברחוב בלפור. החיבור לדר שטירמר, העובדה שמנהיג ה KKK ״חיבק״ את הפוסט מעידה על תפיסת עולמו המעוותת של נתניהו הצעיר. נתניהו סימן למעשה מטרה על מצחם של שלושה אנשים, אחד מהם שר ביטחון לשעבר אשר היה ראוי שיאיר ״הון״ יצדיע לו לאור תרומתו לבטחון המדינה. יאיר נתניהו מתנהג כמי שכולם ״חייבים״ לו - לקח ולא נתן דבר חזרה למדינה. אם זאת דרכו של יאיר להסיט את האש שנבעה מתגובה על מעשי הוריו, הרי שמדובר בהשתלחות מסוכנת ואלימה המסמנת את המצולמים כיעד לחיסול".